Hoe werkt dat, twee schermen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nadir1702

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2010
Hallo mensen,

Ik heb tijdelijk geen computer (missend onderdeel), maar in de tussentijd heb ik twee exact dezelfde monitoren te pakken gekregen. Ik ga ze naast elkaar zetten als alles weer werkt, maar heeft iemand enig idee hoe dat dan werkt? Want ik heb het nog nooit eerder gedaan...
Wanneer is welk scherm actief? Moet je dan gewoon met de muis naar het andere scherm schuiven ofzoiets?

Alvast bedankt ;)

Goeiemorgen ... (ga er vanuit dat jij ook een mens bent):thumb:

Als jou videokaart van de pc 2 uitgangen heeft dan is het een kwestie van aansluiten.

Daarna ziet je pc 2 schermen, en moet je in je bureaublad instellingen instellen welk beeldscherm je als hoofdscherm wilt gebruiken, en welke de 2e scherm.

Als rechts je 2e scherm is, dan zie je daar alleen een leeg bureaublad en daar kun je dan zo met je muis heen schuiven, via de rechtse zijkant van je (linkse) hoofdscherm. Daar kun je ook programmatjes heen schuiven, zoals msn. Je kun het handig gebruiken als je op scherm 1 film zit te kijken, en scherm 2 msn aan hebt staan. Kun je allebei in de gaten houden, aangezien je ook 2 ogen hebt:shocked:

Je kunt de schermen ook achter elkaar zetten...:P

Laatst bewerkt:
Haha, ook goeiemiddag hoor, en bedankt voor de snelle reactie ^^

Ja, mijn videokaart heeft twee aansluitingen, moet alleen nog een tweede DVI>VGA adapter kopen :rolleyes:

Maar hoe zit het met games? Hoe reageert het op je muis als je bijv. rechts je game actief hebt, en links even bezig bent?

En nog een vraag: kun je je bureaublad per scherm instellen, wordt het verspreidt, of wordt de afbeelding herhaald?

Met game's worden het lastiger volgens mij. Heb dat zelf nooit gedaan, want dan trok me videokaart van me laptop het niet meer..:confused:
Volgens mij als je in de game actief bent, kun je niet zomaar met de muis naar ander scherm, en even msne en weer terug knallen. Denk dat je dan eerst het spel moet minimaliseren.

Jah je kunt je bureaublad per scherm instellen. Je kunt er ook 1 totaal scherm van maken, zodat je eigenlijk 1 breedbeeld hebt, kan leuk zijn tijdens game, maarja, je heb wel die naad van de schermen er tussen, en erg uitgerekt. Of je moet de schermen allebei op de zijkant naast elkaar zetten. Dan heb je iets vierkanter oppervlak.

Je kunt het net zo gek maken als je maar wilt...

Met game's worden het lastiger volgens mij. Heb dat zelf nooit gedaan, want dan trok me videokaart van me laptop het niet meer..:confused:
Volgens mij als je in de game actief bent, kun je niet zomaar met de muis naar ander scherm, en even msne en weer terug knallen. Denk dat je dan eerst het spel moet minimaliseren.

Jah je kunt je bureaublad per scherm instellen. Je kunt er ook 1 totaal scherm van maken, zodat je eigenlijk 1 breedbeeld hebt, kan leuk zijn tijdens game, maarja, je heb wel die naad van de schermen er tussen, en erg uitgerekt. Of je moet de schermen allebei op de zijkant naast elkaar zetten. Dan heb je iets vierkanter oppervlak.

Je kunt het net zo gek maken als je maar wilt...

Ik denk dat mijn GTX275 het wel zou houden, denk je niet? :p
Ik probeer het gewoon wel, kijken hoe het reageert, en anders doe ik het gewoon langgerekt,
of rommel ik wat in de configs van de games zodat het gewoon 2560x1024 wordt ^^

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan