Hoe werkt Directx 9.0c?

Status
Niet open voor verdere reacties.

IIIParagonIII

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2012
Hallo,

Ik speel al een tijdje Multi Theft Auto 1.3 op een pc die altijd de FPS 14 heeft.
Maar ik wil hem nu verhogen ( al geprobeerd maar het werkt niet ).
Dus is eigenlijk mijn vraag: ''Hoe werkt Directx 9.0c?''
Want veel mensen zeggen dat je dan beter erop speelt, dus ik heb het gedownload enzo, en toen het geinstalleerd bij DXSETUP.
Maar ik weet niet wat ik nog moet doen om het te gebruiken.
Kan iemand me helpen via teamvieuwer of een reactie alsjeblieft!
Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
IIIParagonIII.

Welkom op helpmij.nl:thumb:

Hier vind je alle uitleg over direct x

Direct is h.w.s. al geïnstalleerd.
De FPS zal meer beïnvloed worden door de videokaart en (in mindere mate) door de processor en het geheugen.
Hoe is de pc samengesteld?

Mvg Leo

Directx heeft niets te maken met de FPS, @Leo schreef het al maar dat wil je denkelijk niet lezen, koop een betere/snellere videokaart.

Je FPS blijft laag, maar door DirextX 9.0c word het versneld etc. Heb ik gehoord.

Laatst bewerkt door een moderator:
Tis gewoon een soort protocol waar de game en videokaart mee werkt om een vloeiend beeld te verkrijgen, een andere manier is OpenGl wat ook wel wordt gebruikt.

Zou niet weten wat je zou kunnen versnellen in directX, zijn wel instellingen voor maar niet om maar ook iets te versnellen, maar ja broodjes aap hebben altijd gretig aftrek.

Wat is OpenGl dan? Kun je me helpen ermee via teamvieuwer of een tutorial erover schrijven? :$

Laatst bewerkt door een moderator:
@IIIParagonIII

Ik beproef hier dat je zellf weinig onderneemt iets te onderzoeken, de link die ik je gaf bevatte duidelijke info over direct x.
In diezelfde link had je dus ook meer info kunnen vinden over opengl.
Beide zijn zoals Lange Pier al aangeeft ondersteunende functies die helpen met het verwerken van beeld en geluid.
Meer is het eigenlijk niet.

De overige reacties omtrent je fps zijn ook duidelijk genoeg.

Laatst bewerkt:
@IIIParagonIII

Mijn vorige bericht was duidelijk genoeg lijkt mij.
Reageren svp via het forum en niet via privemail!!!!!!!

Welkom op Helpmij.nl.:)

Hoe DirectX precies werkt is niet even uit te leggen, daarnaast heeft het ook weinig zin. Je hebt het nodig bij games en wordt ook meestal bij een game meegeleverd op het installatie schijfje. Het heeft verder geen zin een verzoek met teamviewer te doen, daar DirectX niet als los programma gebruikt wordt. DirectX wordt vanzelf geactiveerd, als een game het nodig heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan