Hoe werkt een extern bureaublad?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenie31

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2012
Hallo iederen,

Ik zou graag eens een extern bureaublad willen uitproberen maar ik heb
het al geprobeerd en iedere keer zegt mijn computer dat er geen verbinding kan worden gemaakt met de computer.
In het balkje voor het extern bureaublad typ ik het ip adres in van de computer.
Moet je speciale drivers of programma's installeren?
Mijn computer is een
Windows 7 Home Premium
Intel Core 2 Duo 3.16 GHz
4 GB Ram DDR 3
60 Ssd + 1.5 TB

Ik zou het zelfde willen doen met een Windows XP Professional
Specs:
Intel pentium 4 1.7 GHz
512 MB Ram
100 GB HDD

Hopelijk hebben jullie raad!
ALVAST BEDANKT

Waarschijnlijk moet je op de andere pc nog toestaan dat externe pc's verbinding mogen maken.
Voor Windows 7 check dit: Configuratiescherm -> systeem en beveiliging -> systeem -> instellingen voor externe verbindingen.

Een andere mogelijkheid is het gebruik van TeamViewer. Dit werkt op dezelfde manier maar is voor de leek wellicht wat gemakkelijker en het werkt ook nog eens uitstekend.
Om te verbinden installeer je op beide pc's teamviewer, d.m.v. het unieke ID + wachtwoord kan je dan verbinden met de andere pc en die overnemen.

Op Home versies is geen extern bureaublad beschikbaar (dus niet op Windows 7 Home en ook niet op XP Home).
Naar XP Professional kun je wel verbinden (bijv. vanaf je Windows 7 computers).
Je moet dan Extern Bureaublad aanzetten: Start -> Uitvoeren -> sysdm.cpl -> tabblad Verbindingen van buitenaf -> aanvinken: Gebruikers mogen een externe verbinding met deze computer maken.

Let wel op: De gebruikersnaam waar je mee op de XP computer inlogt moet een wachtwoord hebben. Dus je kunt niet via Extern Bureaublad inloggen op een account dat geen wachtwoord heeft.

Tijs.

Ah ja dat is ook zo. De gewone gebruiker mag er niet mee werken, hè Microsoft (zucht).
Gelukkig hebben we teamviewer nog ;)

@maniac2003: idd is TeamViewer (of evt. LogMeIn) een goed alternatief.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan