Hoe werkt emails ontvangen op de iphone

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Ik ontvang dagelijks veel emails (kpnplanet) op mijn laptop (Linux Mint). Die emails zie ik dan pas als ik thuis mijn laptop open. Daardoor reageer ik soms te laat. Het zou prettig zijn als ik emails ook op mijn iphone ontvang. Maar de emails worden op mijn laptop opgeslagen omdat ik de pop-instelling gebruik en ik wil niet dat alle mails ook op mijn iphone worden opgeslagen. Hoe werkt dat met emails op de iphone? Kan ik ze er weer van verwijderen of verwijder ik ze dan ook van mijn laptop? Is dat gekoppeld?

Bij IMAP blijven de emails op de mailserver van je provider staan.
Als je daar een email verwijderd, of op je laptop of op je iPhone zijn ze op beide weg.

Op de iPhone via browser mail ophalen, dat werkt prima. Vanuit browser kiezen voor "zet op beginscherm".
Eerste keer kun je je wachtwoord laten opslaan.
Bij KPN ziet dat er eigenlijk heel goed uit op kleine scherm.

Waarmijn vraag vooral om draait is: ik gebruik POP zodat de emails op mijn laptop komen te staan en niet op de mailserver. Dat wil ik zo houden.
Als ik dan emails binnenhaal op mijn iphone komen ze dan ook op mijn laptop binnen waar ze worden opgeslagen (POP)? En zo ja, op de iphone wil ik ze na lezen verwijderen. Kan dat, of verwijder ik ze dan ook van mijn laptop??

Het probleem van smartphone's is dat je de mails niet (eenvoudig) kan backuppen. Dus als je POP gebruikt, dan raad ik aan om héél goed te controleren dat je de mail niet van de server wilt verwijderen als je ook wilt dat je de mails op je computer(s) wilt bekijken.

Maar persoonlijk raad ik aan om IMAP te gebruiken. Alles loopt synchroon. Dus als je een mail stuurt op je telefoon, dan staat deze ook in de 'Verzonden items' van je computer. En als je een mail wist op je computer, dan verdwijnt die ook op je smartphone.

Wat houdt je tegen om de mails op de mailserver te laten staan? Je kan altijd om de zoveel tijd de mails even archiveren in een mailboxmapje op je computer.

Terug
Bovenaan Onderaan