Hoe werkt het princiepe van een Boot CD

Status
Niet open voor verdere reacties.

crazyheels

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Berichten
1.214
Ik heb de Ultimate BootCD gekregen/gedowned....maar hoe werkt het princiepe nu van een Boot CD, wanneer gebruik je em nu echt...en hoe?

Kan iemand dat uitleggen?

Alvast bedankt,

:thumb:
 
Het principe van een boot-cd is enkel je pc kan opstarten vanaf deze cd-rom.
vervolgens is het weer afhankelijk van wat er op de cd-rom staat wat je opstart.
(niet dat alles zomaar werkt dan :p )

Let wel even op dat de opstart volgorde in je bios goed heb staan. de cd-rom moet voor de lokale schijf staan, anders gaat het niet werken. Vaak ook moet je op een willekeurige toets drukken tijdens het opstarten van de computer om te booten vanaf cd-rom
 
Maar mag XP er dan nog opstaan? Of is dat niet erg....ik begreep dat het een tool was om juist computers met een XP erop waar je geen toegang meer toe hebt hiermee kan benaderen....

Maar ik begrijp dus in ieder geval dat je em behandeld zoals je met XP doet, opstarten vanaf CD Rom?

:thumb:
 
je bedoel erd commander
of winxp pre install enviroment ?
 
Hallo !

De Ultimate Boot CD bevat een groot aantal tools waarmee je fouten in je systeem kunt opsporen als Windows niet op wil starten.
Verder kun je er je MBR mee repareren, partities wijzigen en herstellen, scannen op virussen,
HDD op Bad Sectors controleren, memtest, evt. fdisk en format uitvoeren.
Kortom een handig hulpmiddel cq diagnosetool.
CD is inderdaad bootable, anders zou je er niks aan hebben.

Greetz,

Harry.
 
Ok, is me duidelijk, nu werkt mijn XP heel erg goed dus heb geen problemen...kan ik nu gewoon om te zien wat er precies op staat en hoe het werkt dat ding uitproberen, dus opstarten vanaf die CD volgens de procedure?

Of kan ik dan juist problemen verwachten?

:thumb:
 
Ik ken de cd-rom verder niet, maar waarom iets onderzoeken als het het gewoon doet?
If it ain't broke, don't try 2 fix it :D
 
Harry Snor zei:
Hallo !

De Ultimate Boot CD bevat een groot aantal tools waarmee je fouten in je systeem kunt opsporen als Windows niet op wil starten.
Verder kun je er je MBR mee repareren, partities wijzigen en herstellen, scannen op virussen,
HDD op Bad Sectors controleren, memtest, evt. fdisk en format uitvoeren.
Kortom een handig hulpmiddel cq diagnosetool.
CD is inderdaad bootable, anders zou je er niks aan hebben.

Greetz,

Harry.


hmm alles dus wat mij erd commander disk kan en die kan nog meer :p .
 
Virtuosa, de diverse CD's voor dit doel ontlopen elkaar naar mijn ervaring niet zoveel. Ik heb 'n tijdje Hiren's Boot CD gebruikt en de meeste tooltjes hiervan zijn ook op de U.B. CD te vinden.

Crazyheels, je kunt er rustig mee opstarten om te kijken wat het is. Maar ik zou niet teveel uitproberen als je niet weet wat je doet.

In principe: De CD is bestemt voor probleemoplossing, varierend van wachtwoord verwijderen tot formatteren en alles wat daar tussen zit. Niet mee klooien als je niet weet wat je doet !

Harry.
 
Dat ik ze eens wilde bekijken is pure nieuwsgierigheid, de materie boeit me....

Ik zou er niets mee doen, simpel, mijn systeem werkt goed....

Bedankt voor de aandacht en antwoorden.

:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan