Hoe werkt OneDrive precies?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wolfsflames

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2003
Beste forummers,

Ik heb sinds kort Office 365 Business daar zit 1Tb OneDrive ruimte bij. Met deze applicatie krijg je ook een shortcut in verkenner zodat je files daar kan plaatsen. Nu zie ik als ik online in onedrive iets verander het 'lokaal' ook veranderd (bv. file deleten). Dit werkt ook visaversa... Nu ben ik dus benieuwd als ik dus mijn harde schijf formateer alles online ook gedelete wordt?

Ik hoor het graag.

Klopt, standaard wordt er alles gesynchroniseerd wat je in en uit de map gooit. Zou je je schijf willen formatteren zonder dat de bestanden verwijderd worden, dan moet je ervoor zorgen dat het synchroniseren eerst stopt door bijvoorbeeld je account eerst te ontkoppelen. Dat zou ik sowieso van tevoren doen voor de zekerheid ;)

Beste bedankt,

Kan dit niet anders ingericht worden? :)

Bv één weg sync? Dus online veranderen veranderd lokaal wel mee maar als ik lokaal iets verwijder dat het online wel aanwezig blijft?

Want vindt dit best 'tricky'.

niet dat ik weet. En ja, ik kan begrijpen dat je het tricky vindt.

Misschien dat iemand anders hier iets meer over kan vertellen ;)

Ik zal proberen je ook te helpen, inderdaad tricky zoals k1pje zei.

Wat is mogelijk en wat is niet mogelijk en waar moet je op letten. Ja voor de gemiddelde gebruikers onder ons, met respect gesproken, zal er wel wat eens af gevloekt worden. Het probleem is, er zijn algemene voorwaarden gesteld. Zoals altijd en als je daarmee akkoord gaat dan is dat zo.
Ga je er niet mee akkoord dan kun je dus ook gewoon niet verder. :D (persoonlijke mening)

Alles wat in de OneDrive-map staat, wordt gesynchroniseerd. Dat zorgt er voor dat je op al je apparaten (en via de webbrowser) toegang hebt tot al je bestanden. Als gevolg daarvan (wordt je dan niet vrolijk als je het niet weet) worden bestanden die je op het ene apparaat verwijdert automatisch verwijderd van andere apparaten.

Als je zeker wilt gaan en niets kwijt wilt raken moet je dus de app verwijderen heb ik begrepen.

Hier is wat ik ook al heb doorgelezen, wellicht helpt jou dit verder.

Let op, de onderstaande linkjes hebben ook weer interne linkjes met informatie.

http://windows.microsoft.com/nl-nl/onedrive/windows-app-faq#1TC=other

http://windows.microsoft.com/nl-nl/onedrive/troubleshoot-sync-problems#1TC=other

Het is dus toch wel opletten.

Laatst bewerkt:
Als oplossing ga ik alles op de D:\ schijf zetten van mijn laptop en deze met een open source programma 'one-way' syncen met OneDrive... Probleem opgelost volgens mij dan... Maar jammer dat dit niet ingebouwd zit in OneDrive. :)

Dan zou je het concept 'One Drive' om zeep helpen :).

True, dat is waar... Ik ga eens kijken hoe ik dat ga doen. Bij verwijdering gooit OneDrive het toch eerst in de online prullenbak toch... :)

Als je een berichtje verwijderd van je computer dan komt hij in de prullenbak van je computer te staan. Maar ook in de prullenbak van Onedrive.

Verwijder je het berichtje uit de prullenbak op je computer, dan is die weg. Maar dan staat deze nog wel in de prullenbak van Onedrive.

Let op.
Items in de prullenbak worden na 1 jaar automatisch verwijderd. Als je prullenbak vol is, worden de oudste items automatisch na 3 dagen verwijderd.

Laatst bewerkt:
Ikzelf heb gisteren een foto in OneDrive gezet en las daarbij de tekst: Dit album bevat 1 foto en blijft beschikbaar op OneDrive tot 11-2-2015.
Ik heb nooit verder gedacht dan dat mijn data permanent op OneDrive zouden blijven staan, behalve misschien als ik daar b.v. een jaar niet meer zou inloggen??

Laatst bewerkt:
Dat gok ik. Ik heb gisteren ook Windows opnieuw geinstalleerd en op OneDrive staan gewoon nog alle files... Hoe is dit dan te verklaren?

Genoeg redenen om met zoiets te stoppen wat je zelf niet in de hand heb. Regel zelf een goede backup en aanvullend kun je een eigen cloud thuis inrichten, leesvoer is in 1 sec te vinden via google.

@Wolfsflames
Ik heb zelf nog een vervuilde HP-laptop met een kopie van de geinstalleerde Windows 7 op de D-schijf, die ik wel op de C wil zetten; is er iets van een programmaatje, dat ik alle data in een keer tijdelijk op OneDrive kan zetten??

@andre@home
Thx voor de tip

Dat gok ik. Ik heb gisteren ook Windows opnieuw geinstalleerd en op OneDrive staan gewoon nog alle files... Hoe is dit dan te verklaren?

One drive is zoiets als cloud opslag. Dat blijft er online opstaan totdat jij er zelf iets afgooit.

Onedrive (Opslag) gaat buiten je eigen computer om, maar wel via je computer of een andere computer waar ook ter wereld.

Ik heb wel een snelkoppeling van Onedrive. Lekker makkelijk

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan