Hoe werkt Paypal nou precies?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systemizer X100

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2003
Ik heb me al een tijdje afgevraagd hoe Paypal werkt. Nu heb ik een beetje gezocht op dit forum naar eerder gemaakte topics, en het is me duidelijk geworden dat je met Paypal een soort van bankrekening krijgt, waarop je geld kan storten, en zo kun je dus makkelijk via het internet betalen. Je kunt via internetbankieren en je creditcard geld storten op je Paypal bankrekening (zoiets dacht ik), dus het is ook mogelijk Paypal te gebruiken zonder creditcard? En kan er ook nog op een andere manier dan internetbankieren geld overgemaakt worden?

Ja, je hebt dan inderdaad een soort bankrekening waar je met telebankieren / internetbankieren / creditcard / papieren overschrijving / storting op de bank aan het loket geld op kunt overmaken.
Je stort dan op een amsterdamse bank, onder vermelding van je account.
je kunt het kosteloos (tot 500,- meen ik) storten / opnemen (naar je eigen rekening sturen).
Van en naar paypal kan een paar werkdagen duren.
Betalen naar een ander paypal account of ebay gaat met de snelheid van een email.

Je kunt het gebruken zonder creditcard, maar dan blijf je "Unverified member". Niet alle (internet) bedrijven die paypal accepteren willen betalingen van unverified accounts accepteren. Dat zie je pas bij een betaal poging.

Veel buitenlandse bedrijven en software (SpySweeper) accepteren dit systeem.
Vaak wordt in dollars betaald.
Bij PayPal kun je dan als je bent ingelogd ter plekke bepalen hoeveel euro's je om zet naar dollars. Dit gaat per direct.

Ok, genoeg reclame.
Rest mij 1 ding: "Ik gebruik hem zelf ook":p

Hmmkay, dat van "Unverified member" is wel een beetje jammer, zijn er veel bedrijven die dit niet accepteren?

Tot nu toe vond ik er 2. Moet je zien als je wilt gaan betalen.

Ok. Ik kan denk ik ook wel aannemen dat Paypal veilig is. Ik zal eens kijken of ik volgend jaar een accountje aanmaak daar, je moet 18 jaar zijn neem ik aan?

Hm, da's een goeie. Ik weet niet of ze dat controleren als je een jaartje smokkeld.
Maar heb je dan al een geldig bank-account waarmee dat kan?

Sja, en veilig? Het blijft internet. En ik laat er geen grote bedragen achter.

Nee, maar op zich kan ik wel een account aanmaken onder mijn moeders naam. Wel met haar toestemming natuurlijk ;) rofl, ik denk eigelijk dat dat een betere oplossing is

Paypal zal het zwaar te verduren krijgen met de opmars van Ideal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan