Hoe werkt Start /min in cmd?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tijger81

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2010
Hallo,

Om een map uit te pakken gebruik ik deze code:
C:\windows\system32\cmd.exe /c F:\TEMP\Script\7za.exe x -oF:\TEMP\Script\ F:\TEMP\Script\scripts.7z -p12a234 -aos

De code werkt opzich goed, want de map wordt uitgepakt en goed weggezet, alleen in cmd.exe kan ik het commando volgen en zie dan ook zelf het wachtwoord van het zip bestand en dat wil ik niet zichtbaar hebben. Een batch maken is geen optie. Het moet een commando opzich zijn.

ik heb al geprobeerd met start /min om de inpakcode dat erachter staat te laten lopen vanuit een nieuw geminimaliseerd cmd venster.
Maar de start /min werkt niet. ik krijg geen nieuw geminimaliseerd cmd venster waarin het uitpakproces verwerkt wordt.

C:\windows\system32\cmd.exe start /min cmd /c F:\TEMP\Script\7za.exe x -oF:\TEMP\Script\ F:\TEMP\Script\scripts.7z -p12a234 -aos

Wat doe ik fout?

De code begint namelijk buiten cmd. Daarom start ik met het activeren van cm.exe

in principe is dat niet nodig zolang start in de environment staat:

start "test" /min "cmd /c F:\TEMP\Script\7za.exe x -oF:\TEMP\Script\ F:\TEMP\Script\scripts.7z -p12a234 -aos"

Hallo Wampier en anderen.
De basis code heb ik inmiddels werkend!, maar ben nog wel een beetje aan het experimenteren. Voordat ik met zip een map uitpak in een geminimaliseerd cmd. wil ik proberen om daarvoor eerst nog een jpg gemaximaliseerd te laten openen waarin staat dat er onderhoudsmaatregelen worden getroffen. Maar dat wil nog niet lukken.
Wat doe ik fout?

start /max F:\TEMP\Script\1.jpg /c & start /min F:\TEMP\Script\7za.exe x -oF:\TEMP\Script\ F:\TEMP\Script\scripts.7z -p12a234 -aos

Ik kan het natuurlijk niet testen, maar ik zou proberen met quotes te werken om je opdrachten te groeperen

start "1" /max "F:\TEMP\Script\1.jpg /c" & start "2" /min "F:\TEMP\Script\7za.exe x -oF:\TEMP\Script\ F:\TEMP\Script\scripts.7z -p12a234 -aos"

Ik vermoed dat de interpreter ergens in de war is over wat je wil

Dank je wel. Nu werkt de code. Hij is nu in totaal heeel lang.
Ik heb er zelf ook >NULL achter gezet waardoor de cmd inhoud verborgen blijft

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan