• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hoe werkt transponeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

enlil

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2020
Ik probeer namen die ik verticaal een een Excel heb staan, horizontaal door te trekken.

De bronbestanden staan op blad B, A1:A78
De doelbestanden staan op blad A: c1,d1, enz
wanneer ik de code =TRANSPONEREN(werkdata!A1:78)
gebruik, zie ik op blad A, waar alles horizontaal moet komen, niets staan behalve de formulie zelf in het veld
ik kan helaas op dit moment geen upload doen maar ik hoop dast jullie een idee hebben van wat ik bedoel.

heeft iemand toevallig een idee van wat ik fout doe?
Ik zag in een oudere post staan dat je de formule moest bevestigen met CTRL_Shift-Enter, maar dat maakt geen verschil
Dank alvast

Laatst bewerkt:
Ik had wel eens van deze formule gehoord, maar nooit nodig gehad, dus ik voer bovenin in de formulebalk in =TRANSPONEREN( en ik klik op transponeren Daar heb ik het goed doorgelezen, en voila.

Kort samengevat, eerst die maanden en nummers invoeren, dan de cellen daaronder selecteren, dan in de formulebalk =transponeren( typen en A1:B4 selecteren, mogelijk afsluiten met ) en daarna afsluiten met alt shift enter.

Edit: afsluiten met ) is niet nodig.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Maak er eens dit van:
Code:
=TRANSPONEREN(werkdata!A1:[COLOR="#FF0000"][B]A[/B][/COLOR]78)

Je moet wel eerst het bereik op Blad1 selecteren en dan de formule intypen en afsluiten met ctrl+shift+enter.

ik heb hem aan het lopen gekregen met je hulp, dank je wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan