Hoe werkt update android?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gladiator30

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2010
Ik heb voor het eerst een smartphone aangeschaft, vandaag gekregen, dus ik ben helemaal nieuw met de hele materie. Ik heb de samsung galaxy core prime gekocht, deze draait op android 4.4. Nu zie ik vandaag op internet het nieuws dat waarschijnlijk deze maand nog voor dit model een update komt naar lollipop.

http://www.androidplanet.nl/nieuws/galaxy-core-prime-lollipop/

Mijn vraag is, krijg je automatisch een melding op je telefoon als zo een update komt en installeert hij dan vanzelf zonder zelf iets te hoeven doen? En wat gebeurd er met alle instellingen en andere opgeslagen dingen zoals telefoonboek en foto's als je een update doet? Anders heeft het weinig zin om veel te gaan instellen en opslaan als alles verloren gaat bij een update.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Die update krijg je automatisch van Samsung. De melding ontvang je op je telefoon dat er een update is.
Enige wat je moet doen is zorgen dat de telefoon in de lader blijft en een wifi verbinding heeft ivm de grootte van de update.
Start dan de update, de telefoon zal een paar keer herstarten tot dat de volledige update is voltooid.
Doe in die tussentijd niks ander met je telefoon.

Bedankt voor je duidelijke antwoord:thumb: Maar hoe zit het met de bestanden en instellingen? Blijven die allemaal behouden na de update?

Die blijven behouden, hoewel zoals altijd wordt het aangeraden een backup te maken

Het is ook mogelijk deze handmatig bij te werken, mits er een update beschikbaar is.
In mijn geval (Samsung S5) zit deze onder 'instellingen' > 'meer' > 'toestel-info'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan