Hoe werkt Windows Desktop Connection Manager op Windows 7?

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulb152

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2013
Hallo,

Hoe werkt Windows Desktop Connection Manager op Windows 7?
Ik wil er graag voor zorgen dat mijn vader, mijn broer en ik tegelijkertijd met onze eigen (verschillende) acounts op dezelfde pc kunnen inloggen via Windows Remote Desktop Connection en gebruik van kunnen maken. (Dus op afstand vanaf een andere pc).
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit kan instellen?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Als je dat met z'n 3-en tegelijkertijd wilt kan dat alleen als je met een Server versie van Windows werkt.
Heb je een standaard Windows dan kan er maar 1 persoon tegelijkertijd op werken.

Maar volgens mij las ik op microsoft.com wel dat je met die manager multiple desktop connection kon connecten?

Dat zal waarschijnlijk gaan over connecties naar meerdere PC's vanaf 1 PC.
Met een niet server versie van Windows kan er maar 1 gebruiker tegelijkertijd actief werken.

De Remote Desktop Connection Manager is een gratis tool van Microsoft om meerdere RDP sessies te beheren. Ideale beheertool trouwens.

Maar zoals Edmoor ook al zegt kun je niet meerdere sessies gelijktijdig naar dezelfde Windows 7 pc opzetten.

Ik neem aan dat hier dezelfde beperking voor geldt als voor alle versies Windows: Het werkt niet op Starter en Home versies. Er is wel een RDP client aanwezig in die versies, maar met een dergelijke W7 computer verbinden kan alleen als daar een 'hogere' versies dan Starter en Home en Home Premium op draait.

Tijs.

Inderdaad Tijs. Zelfde protocol en dus beperkingen van je gebruikte versie. In feite is het een verbeterde MSTSC. Maar dan wel veel beter (vooral voor beheerders, niet eindgebruikers)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan