• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe werkt wmp.dll in Excel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BartSr

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2008
Als ik een mp3 vanuit Excel wil laten spelen roep ik nu met een shell een player aan, Windows media player of de VLC media speler bijvoorbeeld. Maar ik weet niet hoe ik die dan weer moet stoppen en sluiten.
Nu ontdekte ik dat er een wmp.dll is waarmee je ook muziek (mp3?) kunt afspelen. Is er iemand die de de VBA-code heeft waarmee je mp3-bestanden met deze wmp.dll afspeelt en kunt stoppen?

Ik ben benieuwd.

Bart

En waarom moet zoiets in Excel gebeuren als er goede players voorhanden zijn?

Het spreadsheet wordt gebruikt voor de samenstelling van een radiouitzending.
Daar zijn genoeg programmaatje's voor te vinden, maar daarmee kun je alleen muziek laden en geen tekstblokken.
In mijn spreadsheet staan van boven naar beneden in rows (onder meer)
mp3naam
verbindende tekst
mp3naam
verbindende tekst
enzovoort. Ik ga even niet in op de controle op de toegekende tijdsduur enzovoort
In een userform worden twee rows getoond, een titel en de daaropvolgende verbindende tekst.
Met pijltoetsen kan naar de vorige/volgende set van twee worden gescrolld. Zodra de mp3 die in het eerste veld van het userform staat moet worden afgespeeld, moet de formulier-knop [play] worden ingedrukt.
Tot op heden activeerde die een call shell naar een player. Maar omdat ik niet weet hoe vanuit excel een close commando te geven (ik probeerde het bijvoorbeeld met een shell wmplayer.exe /exit maar dat werkt niet en ook iets dergelijks met de vhs player krijg ik niet werkend) zoek ik een oplossing met wmp.dll

Met de wmp.dll moet ik dus
-de weergave kunnen starten;
-de weergave kunnen pauzeren
-de player kunnen sluiten.

Ik hoop dat dit wat meer verklaart.
Daarbij nog dit. Omdat het programma niet altijd live wordt uigezonden, moet het soms worden opgenomen.'t Zou mooi zijn als Excel ook een recorder functie zou hebben.:D

Bart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan