Hoe Win 7 fresh install op Acer aspire?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Heb de Acer Aspire 7535g van m'n zoon hier en wil deze graag terug installeren na formatteren om een fresh install te hebben.
Deze Acer was geleverd met Vista,even later hebben we van Acer een Win7 os upgrade-schijf gekregen en een upgrade-driverschijfje zodat er nu een org.Win7 home opstaat.
Hoe kan ik best te werk gaan,heb geprobeerd vanaf de schijf maar dat lukt niet,blijft hangen en scherm word gewoon zwart,enkel een herstart en herstel redde het geheel.
Gaat dit wel lukken met zo'n upgradeschijfje als opstart/boot of moet ik booten vanaf de Vista herstelschijf en dan later upgraden via de schijven ?
Dank alvast...

Laatst bewerkt:
wat je zou kunnen proberen, is het volgende.

ga naar thepiratebay.org en typ daar in: "win 7 bootable" download en open met bv utorrent(dit is legaal als je een originele zelf verkregen licentiecode gebruikt!!!! met andere woorden, een licentiecode die van JOU is)

brand de iso op een dvdtje en boot hiermee. installatie wijst zichzelf.

deze manier gebruikte ik ook toen mijn windows 7 cd kapot ging;)

win 7 installeren acer aspire

Heb ik toevallig net gedaan, bij het opstarten met de win7 disk in de pc kiezen voor opstarten van disk. Er komt even een bericht in het scherm en het indrukken van een toets maakt dat de pc opstart van de win7 installatie disc. Kiezen voor installeren en optie aangepast aanvinken, hierna krijgt u de mogelijkheid de harde schijf te formatteren, en of partitie's aan te maken of te verwijderen. Ik formatteer altijd eerst de harde schijf en installeer daarna. Wel goed lezen wat de instructie's zijn en met rust en enig inzicht is het geen probleem!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan