hoe windows 7 home premium OEM SCHOON maken en windows 10 er op zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

duin1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
1.695
we hebben nu desk computer met c en d schijf (totaal ongeveer 2tb) met windows 7 Home Premium OEM met (oem) licentiecode

Nu wil ik er Windows 10 opzetten. Er is me in dit forum geadviseerd schoon Windows 10 er op te zetten.

Hoe kan ik Windows10 er schoon op zetten,zodat alles weer werkt.? Ik kan bij microsoft windows 10 kopen €149 en Office maar bij gamekeydiscounter.nl is het veel goedkoper. Ook licenties. Of zit daar een addertje onder het gras?

Weer bedankt voor de reactie(s)
 
ik las ergens, weet niet meer waar, dat je nog steeds GRATIS van de windows 10 upgrade (van w7 naar w10) gebruik kan maken die jaren geleden aangeboden werd, moet je zelf maar ff verder uitzoeken hoe of wat en waar.

groet ben.
 
Maak eerst een image met Aomei backupper en al je data op een aparte schijf, maak ook de herstel usb stick van Aomei mbv dat progromma erbij, anders kun je geen image terug zetten.
Zet alle data ook nog een apart weg, beter 1x teveel dan te weinig...

werk dan dit na, mensen schrijven dat het in juli nog werkte en das pas een paar weken oud....
https://www.geeksinphoenix.com/blog...de-for-windows-7-and-windows-8-1.aspx#comment

Als het werkt kun je ook een schone installatie overwegen.
Kijk maar wat je het handigst vind met dit verhaal.
 
schome installatie misschien beter

Ik doe het liefst wat Nederlandstalig is en redelijk makkelijk te installeren. Maar ik wil graag weten hoe ik een schone installatie moet doen.

Mijn documenten etc knip en plak ik wel op een externe harde schijf.
 
hier een link voor de gratis upgrade van w7 naar w10; https://www.gratissoftwaresite.nl/u...ijd-gratis-met-mediacreationtool-januari-2017

er wordt ook in nederlands uitgelegd hoe je het moet doen.
scroll vooral ook even naar beneden en lees de reacties van anderen die de upgrade hebben gedaan, er staan veel handige tips bij.

2 belangrijke tips al gelezen; 1, doe een upgrade en GEEN directe schone installatie want accepteert de w7 licentie code niet bij schone installatie.
mocht je er toch behoefte aan hebben dan kan je na de upgrade een schone installatie doen want geen licentie code meer nodig.

en 2, verwijder antivirus sofware van derden netjes voordat je gaat upgraden want wordt veel lastiger te verwijderen na upgrade of werkt niet goed, btw, de gratis windows defender is tegenwoordig net zo goed als betaalde software (zeggen ze).
ik heb w10 nu 2 jaar met defender en windows firewall en niet 1 keer een virus of zslfs een melding ervan, dus het zal wel goed zijn.
 
was ff benieuwd of het duin 1 nog gelukt is met w10 te installeren ?

ik heb zojuist de gratis upgrade van w7 naar w10 gedaan op een 10 jaar oude laptop zonder problemen (1 klein "probleemje" met drivers van iets onbekends wat niet geïnstalleerd blijkt te zijn, dat moet ik nog ff verder uitvogelen, maar w10 draait verder helemaal prima op het oude ding :d.

ik heb hem na de upgrade opnieuw schoon geïnstalleerd, ook dat ging zonder problemen.

gr, ben.
 
Dat installeren en upgraden is het punt niet...
De vraag is echter of Win 10 nu ook geactiveerd is en niet als 30 dagen "trial"-versie draait....:rolleyes:
 
windows schoon opleveren is gelukt

heb onderstaande gevolgd;

2 belangrijke tips al gelezen; 1, doe een upgrade en GEEN directe schone installatie want accepteert de w7 licentie code niet bij schone installatie.
mocht je er toch behoefte aan hebben dan kan je na de upgrade een schone installatie doen want geen licentie code meer nodig.


Daarna alle documenten en programma's opnieuw geïnstalleerd
NA HULP VIA HELPMIJ WERKT HET NU PRIMA (TOT NU TOE)
 
Dan heb je inderdaad gewoon geluk dat Microsoft zo laks is met het uitvoeren van hun eigen licentie-beleid m.b.t. de "gratis" upgrade...:thumb:
Deze zou nl. al vanaf 19 juli 2016 niet meer mogelijk zijn....
 
als je dit topic goed had door gelezen dan kon je weten dat die w10 upgrade nog steeds gratis is.
de (veronderstelde) achterliggende gedachte van microsoft is dat microsoft liever heeft dat ze de overstap van w7 naar w10 zo snel mogelijk gerealiseerd wil zien worden, al dan niet gratis, daarbij komt ook nog eens dat er maar weinigen zijn die weten dat die gratis upgrade nog mogelijk is.
dus de daardoor verloren inkomsten zijn voor microsoft van minder belang dan een veiliger besturingssysteem.
 
Er is eigenlijk geen probleem.... want je hebt geen keuze, je gaat nl gewoon tegen komen waar je recht op hebt.

1. De positieve optie: Je installeert Windows 10 als upgrade op het Windows 7 systeem. Het werkt.... Mooi... Nu kun je ook een schone installatie doen ... want de nieuwe installatie herkent op de pc dat er al een code is voor Windows 10... Klaar.

2. De pech optie: Je installeert Windows 10 als upgrade op het Windows 7 systeem. Het werkt helaas niet...de reden is onbelangrijk, je zou het met de image van Windows 7 terugzetten nog een paar keer kunnen proberen, maar de kans dat het alsnog lukt lijkt me nihil.
Tja..... dan moet je een Windows 10 code kopen en die kost misschien wel 25 euro of iets meer of iets minder.. Of als je geld over hebt koop je hem voor ca 140 euro in de webshop van Bill van MS.

Helaas meer smaken hebben we niet...
Dus of het kost je niks of ... een paar tientjes.
What else....?. Geen koffie , maar ook geen advies dat er gegeven kan worden.....

Je mag wachten maar het gaat je niks anders opleveren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan