hoe Windows 7 op externe hdd installeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter batch
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

batch

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2009
Hallo iedereen,

Ik wil graag Windows 7 op mijn externe hdd installeren. Ik kon met google alleen maar via USB windows 7 instaleren en via Virtualbox vinden maar ik wil graag een bootable ext hdd.

Weet iemand hoe? gewoon via de Windows 7 setup gaat niet.

Laatst bewerkt:
maar je kunt in de Windows 7 setup een driver laden en volgens mij kun je dan een driver laden waarmee je je USB sitck kunt mounten in de setup en daarop installeren

of:

je kunt toch met Norton Ghost een complete image maken? (ook van register) en die dan booten?
zo kun je toch ook snel xp installeren door en image te maken van een kale install en die dan te booten

Kunt u hier wat mee?

Laatst bewerkt:
Ik denk dat jij twee begrippen door elkaar gebruikt: het maken van een hdd image en een Windows installatie op externe harddisk. Dat zijn twee compleet andere dingen. Het maken van een image of een bestandsbackup kan natuurlijk altijd op een externe hdd.

Laatst bewerkt:
volgens mij niet ik bedoelde dat je mischien de image die je met norten ghost maakt kunt converteren naar iso, dan op ext. hdd zetten en dan booten

Als je het zo formuleert wordt het m.i. nog gecompliceerder en nog meer onmogelijk.
Dat de image wordt weggeschreven naar een iso, daar krijg ik nog wel beelden bij, maar dat je vervolgens ermee zou kunnen booten? Dit is / wordt hogere krijgskunde en daar durf ik geen 100% uitspraken over te doen, maar gelet op de logica van het Windows, gelet op het hele gebeuren rond MBR, lijkt het mij hoogst onwaarschijnlijk.

je kunt in de Windows 7 setup een driver laden en volgens mij kun je dan een driver laden waarmee je je USB stick kunt mounten in de setup en daarop installeren

Ongetwijfeld, maar nu heb je het over de Windows setup, terwijl een image maken en daarna omzetten naar iso een mirror is van een geïnstalleerde Windows en niet van een installatie.

Dat weet ik maar je zou toch 1 van die 2 manieren kunnen gebruiken?

Image maken van geïnstalleerde Windows.

Of divers laden in de Windows setup.

Hoi !

Ik wil me er niet mee bemoeien, maar.....denk es even na.

Als wat jij wilt mogelijk zou zijn blijft er voor @Microsoft toch weinig handel over ?

Een Win 7 -installatie "herken" een moederbord; is dat kaduk en koop je niet exact dezelfde kun je Win 7 niet eens meer automatisch aktiveren, maar is uitleg bij @Microsoft nodig....

Op het www. zwerven wel uitgeklede versie's die vanaf 'n USB-stick werken, maar da's dus illegaal......

Greetz,

Harry.

Hoi Harry,

Ten eerste snap ik jou niet helemaal, wilt u nou Windows 7 vergelijken met een kapot moederbord?

Ten tweede, ik heb via Google (nog) geen uitgebreide duidelijjke tutorial gezien wel een paar simpele die over de dingen die ik eerder heb uitgelegd. Dat is waarom ik dit topic heb geopend.

En ten derde ik snap niet waarom het illegaal zou zijn je installeert toch gewoon een legale versie? (althans de meeste)

Windows kan met een licentie op 1 pc geïnstalleerd worden. Wat Harry aangeeft, als je moederbord kapot is en je die vervangt, ziet Windows dat als een andere pc. Precies als je de externe schijf op een andere computer wil gebruiken, wordt dat als nieuwe pc gezien. Je koopt een licentie voor legaal gebruik op 1 pc. Het gebruik op een andere pc, met dezelfde licentie is dus illegaal.

Oh op die fiets, daar had ik zo niet bij nagedacht.

dus vraag opgelost?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan