Hoe windows 7 overzetten van 32bits naar 64 bits?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mfranken

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2007
Ik heb een engelse OEM versie van Windows 7 Home Premium, nu geïnstalleerd als 32 bit.
Op internet lees ik dat deze versie zowel 32 bit als 64 bit aan kan.
Hoe kan ik mijn huidige installatie overzetten naar een 64 bits?
Of hoe kan ik bij herinstallatie zorgen dat 64 bits wordt geïnstalleerd?
Ik kan me nl niet herinneren dat ik die keuze ben tegengekomen.

vr.gr. Marij

Schone installatie, je kunt niet upgraden van 32bit naar 64bit. Tevens dien je wel de licentie code voor de 64BIT in je bezit te hebben.

Op een microsoftsite kom ik deze tekst tegen:

Welk systeem u ook kiest, Windows 7 is er klaar voor. Alle verpakte winkeledities van Windows 7 (behalve voor Home Basic) worden geleverd inclusief zowel 32- als 64-bit software.

Als er gezegd wordt dat elke home premium de 32bit zowel als de 64bit installatie in zich heeft, dan is de licentie code toch voor beide te gebruiken?

Nu ik zelf ook even verder op het internet kijk, schijnt je code inderdaad voor beide geschikt te zijn. Echter als je reeds een 32BIT geïnstalleerd hebt, kun je niet een 64BIT op een andere PC/laptop installeren. Vraag me ook af of het wel op dezelfde pc/laptop kan.

Hoi,
het is net zoals crash al aangeeft, als je laptop niet geschikt is voor de 64-bits versie heeft het weinig zin om die erop te zetten.

Laatst bewerkt:
Het is ook niet de bedoeling om de windows op een ANDERE computer te zetten.
Ik weet dat de processor geschikt is voor 64bit, dus nu wil ik de HD formatteren en opnieuw windows 7 erop installeren.
Zou het op die manier wel te doen zijn?

Welk systeem u ook kiest, Windows 7 is er klaar voor. Alle verpakte winkeledities van Windows 7 (behalve voor Home Basic) worden geleverd inclusief zowel 32- als 64-bit software.

Als er gezegd wordt dat elke home premium de 32bit zowel als de 64bit installatie in zich heeft, dan is de licentie code toch voor beide te gebruiken?

Nee je maakt een hele korte draai. een Home Premium is niet meteen een Winkeleditie.
Je geeft zelf al aan dat je een OEM versie hebt wat niet hetzelfde hoeft te zijn als een Winkeleditie (Retail). Voor zekerheid zul je even bij je oem leverancier kunnen vragen of de key die je hebt ook geldig is voor een 64bits versie maar ik betwijfel het.

Heb nu niet de tijd om er heel diep in te duiken mar misschien dat iemand dit nog voor je kan uitzoeken of in deze situatie de 32/64 bits swap ook geldig is

Ik zal dinsdag de leverancier nog eens speciaal hiernaar vragen.
Bij de koop heeft hij me wel verzekerd dat er geen verschil zat tussen beide versies, OEM en retail.
Het schijnt dat een OEM versie geleverd wordt bij een nieuwe computer.
Ik was genoodzaakt opnieuw een windows te kopen, omdat mijn moederbord kapot ging.
Er kwam een ander merk moederbord in waardoor de voorinstallatie van Acer niet meer te gebruiken was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan