Hoe windows 8 te verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sebastiaan11

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
Hallo

Ik heb Windows 8 Consumer Preview gedownload, alleen ik heb toch liever windows 7. Moet ik nu windows 7 weer opnieuw installeren ? Ik heb geen idee hoe ik Windows 8 Consumer Preview eraf haal. Weet iemand wat ik moet doen

Hoi,
om je vraag te beantwoorden hebben we toch wat meer info nodig.
Heb je een Win 7 dvd, heb je Win 8 op een aparte partitie geïnstalleerd. Staat/stond Win 7 voorgeïnstalleerd op je pc/laptop?
M.a.w. welke stappen heb je gevolgd toen je Win 8 installeerde?

ik heb windows 7 op een dvd. Ik heb windows 8 gedownload en de rest deed hij bijna van zelf. Hij staat geïnstalleerd op C:

Ok. Het gaat om je Akkoord-verklaring met Windows 8 CP:

Daarin staat duidelijk dat als je terug wil gaan naar de/een vorige versie dat je die dan compleet nieuw moet (her)installeren.

Multi-boot word dus bv. wel geaccepteerd door de installatie van 8, maar alleen 8 verwijderen niet.

Dus terugkeren: Alle SysteemPartities volledig formatteren, zowel 8 als de oudere versies, herinstalleren (hopelijk heb je nog een image-backup).

Je moet inderdaad windows 7 opnieuw instaleren,dit kun je denk ik het beste doen door een(als je die hebt) windows 7 dvd te gebruiken en dan gewoon de partitie formateren waar windows 8 op staat en daar windows 7 op instaleren

OnderwerpStarter heeft een Windows 7 DvD (zie bericht #3).
Windows 8 (CP) installeert zich bij voorkeur standaard op de eerste beschikbare lege partitie (bv. Multi-Boot), of overschrijft de bestaande SysteemPartitie.
Desgevolg moeten de alle SysteemPartities (dus ook de oude) volledig (dus niet snel) geformatteerd worden.
Aparte DataPartities mogen intact gehouden worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan