hoe windows onder te verdelen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kristel

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Berichten
153
Ik heb windows xp pro geinstalleerd, heb maar een schijf van 20 GB en heb 5 voor de C schijf en 15 voor de D schijf gebruikt, een vriend van me zei namelijk dat als je windows alleen installleerd en de rest wat je op je pc zet op een andere schijf zodat alleen windows op C staat dat de pc dat supersnel is....klopt dit want heb het idee dat ie nu erg traag is:confused: maar heb ook norton erop gezet en die kan nie anders dan perse op C dus zou het daarmee te maken kunnen hebben dat ie zo traag is???

wie o wie weet raad:rolleyes:
 
Waar staat de map "Program Files" en hoe groot is het wisselbestand ?
 
op de C schijf maar wisselbestand weet ik niet waar ik dat moet zoeken
 
Start de pc eens op in de veilige modus (F8) en ga daarna naar de verkenner. Klik met de rechtermuisknop op de C schijf en vraag de eigenschappen op. Het zal even duren, maar na een minuutje of zo "vertelt" de verkenner je, wat de gebruikte capaciteit van je schijf is.

Ik doe een voorspelling : jouw C schijf staat voor minimaal 3 en maximaal 4,5 giga vol met data.

Het wisselbestand vind je in deze computer, configuratiescherm, prestaties en onderhoud, systeem, prestaties, geavanceerd. In dit laatste scherm vind je onderaan de grootte van het wisselbestand (bij "virtueel geheugen")

ALS mijn voorspelling een heel klein beetje in de richting zit, dan is DAT de oorzaak van de traagheid.
Defragmenteren zal je dan ook niet lukken, want voor defragmentatie heb je minimaal 15% vrije schijfruimte nodig en als het een beetje tegenzit, heb je die (net) niet.
Doe maar eens een testje en voer defragmentatie uit op de C schijf. Kijk maar of Windows defrag wil starten of dat je een capaciteitsfoutmelding krijgt.
 
Laatst bewerkt:
hoi pasja op die Cschijf in veilige modus staat net iets meer dan 2 GB dus das nie veel toch en wisselbestand is 479 MB dus ik weet het niet meer is het anders verstandiger om de schijven in 2 x 10GB te verdelen ofzo? of hoe zou jij em verdelen of helemaal niet verdelen dus gewoon 1 schijf met 20 GB??
 
kee dan ja maakt niet uit hoor maar 5 GB en 15 GB zou je me dus nooit aanraden?? oja en heeft dan zeker ook niets met de snelheid te maken of wel? dat ie dan sneller zou zijn?
 
Daar je 2,5 giga over hebt op C (=50%) zou dat de snelheid niet ten koste moge gaan, wat dat betreft had ik dus "fout" voorspeld.
Echter, spyware en een gedefragmenteerde partitie / schijf kunnen de snelheid ook behoorlijk drukken.
 
oke dan ik denk dat ie misschien zo traag is omdat ie nog moest updaten van windows etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan