Hoe XP het best te installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Ik mag mij zondag gaan storten op het installeren van XP op de computer van een vriend van mij.

Hij draait nu onders W98 en heeft de volgende gegevens: pentium 3 450 Mhz 192 MB ram en een harde schijf van 8 gb.

Het beste is natuurlijk eerst alles te formateren en is het daarna gewoon een kwestie van de XP-rom erin en dan sheng aan de geng of kan dat wel eens tegenvallen.

We hebben al een driver gevonden voor zijn modem en printer.

Hoe te handelen .......

Jacco

Precies zoals je zegt.
XPcd en laten installeren, wel laten formateren wanneer de keuze voorbij komt.

Bedoel je dat ik moet opstarten met de XP-cdrom (kun je vandaaruit formatteren) of eerst opstarten met een opstartdiskette en dan installeren ?

Jacco

Je kunt in de bios zeggen dat hij moet opstarten van CDrom.

Maar ik denk dat je wanneer je de computer gewoon aanzet en laat opstarten in 98 ook daarna de XPcd erin kunt doen en dee installatie kunt uitvoeren. In dit geval hoef je de Bios niet aan te passen.

Persoonlijk vind ik wel dat je lef hebt om op zo'n machine XP te installeren. Bij mij op een amd 650 met 384 mb was het niet geweldig. Heb het er maar weer afgegooid en er 98se opgezet draait een stuk vlotter.:)

Zou niet over lef durven spreken.

Qua hardware kan het best draaien. Het is geen snelheidsmonster maar draaien gaat het zeker.

En dan nog als er niet geprobeerd wordt om het te installeren zal er nooit bekend zijn of het goed draait

Daar heb je gelijk in M@rio , bij mij wou het niet dat zegt natuurlijk niks over zijn configuratie. Maar hij heeft ook maar een harde schijf van 8 gig. Die heb je rap vol met XP. Alles bij elkaar zeg ik niet doen. Maar dat blijft mijn mening natuurlijk, je kunt het altijd proberen.

Iig suc6 :D :D :D

Mijn windows is 2,8 Gb groot, dus heeft hij nog 4 à 5 GB over.
En als hij de compu alleen voor tekstverwerking en gewone kleine dingen gebruikt, zal het wel lukken en zal hij wel voldoende snel zijn. Als hij wil beginnen met grafische dingen of met spellen te spelen wordt het natuurlijk iets anders!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan