Hoe XP opnieuw te installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimb

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 feb 2005
Berichten
4
Een simpele vraag misschien: ik wil XP opnieuw installeren op mijn Toshiba laptop. Er zit niks bijzonders op gewoon Windows, Internet en Office.
Ik heb niet zoveel met computers, ik weet dan ook niet goed hoe dit moet gebeuren.
Wat misschien lastig is: ik ben die CD die meegeleverd werd bij de aanschaf en waar Windows op staat kwijt. Wel heb ik nog een andere Windows CD, maar die is van een HP laptop, kan ik die ook gebruiken? Ook zit er onderop de Toshiba een sticker en een Microsoft product key, die zal van die Windows versie zijn die ik nu opnieuw wil installeren (denk ik). Wie weet hoe ik dit aan moet pakken, of kan ik er maar beter mee naar een techneut gaan?
 
Vermoedelijk niet, op de HP Windows cd staan waarschijnlijk drivers voor die laptop.
Je kan het beste een 'schone' XP windowds cd gebruiken, als de HP cd niet specifiek voor de HP is maar een gewone XP cd kan je die wel gebruiken.

Anders, ken je iemand die ook XP heeft, je kan gewoon de cd van iemand anders gebruiken (of een kopie er van) zolang je, je eigen licentie key gebruikt zal dat geen problemen geven. Let wel even op of het de Home of Pro versie is.
Op de stikker zou moeten staan voor welke versie de key is.

N.b. voor Office heb je een een aparte cd nodig met een eigen licentie key... heb je die wel?
 
Laatst bewerkt:
Withaar en wanderer, bedankt voor je tips ik ga eens wat rondsnuffelen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan