Hoe Zalman op 462 monteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Hoi,
Daar m'n oude koeling dringend aan vervanging toe is heb ik een Zalman Cooler P4 - CNPS7000B-AlCu gekocht die ook moet passen op m'n AMD Thunderbird 462.
Die Zalman ziet er allemaal wel heel mooi en degelijk uit maar dit is de eerste keer voor mij om zo'n koeler te de-monteren.
Daar ik al vaak gehoord heb van beschadigingen bij zulke handelingen zou ik toch graag eens van ervaren mensen weten hoe dat juist werkt bij de 462 met die clipsen ed.want na de eerste poging v/h demonteren van de oude ben ik gestopt omdat het leek dat ik de kracht moest zetten alsof je een wiel van je auto moest demonteren en da's niet corect denk ik :shocked:
Ben benieuwd.....
Groet,
Eric

Hieronder de data's van de Zalman

Specifications

CNPS7000B-AlCu

- Dimensions

: 109 (L) x 109 (W) x 62 (H) mm

- Weight: 438g

- Base Material

: Pure Aluminum & Pure Copper

- Dissipation Area

: 3,154 cm2

- Bearing Type
: 2-Ball

- Speed: 1,350 ~ 2,600 rpm !> 10%

Thermal
Resistance
: 0.29 ~ 0.22 !FC/W

- Noise Level: 18.0 ~ 27.5 dB !> 10%

FAN Speed Controller (FAN MATE 2)

- Dimensions: 70 (L) x 26 (W) x 26 (H) mm

- Weight: 20g
- Output Voltage
: 5V ~ 11V !> 2%
- Allowable Power: 6W or lower
Connector: 3-Pin
X Directions for Use
1. Does not generate noise or vibration in Silent Mode.
2. Pure Copper and Pure Aluminum base materials ensure excellent heat dissipation.
3. Intel Pentium 4 (Socket 478), AMD Duron/Athlon/Athlon XP (Socket 462), and Sempron/AMD64
(Socket 754/939/940) compatible design for broad compatibility.
(To use this product on socket 775, ZM-CS1 must be purchased separately.)
4. 92mm fan inside the FHS maximizes airflow and makes installation easier.
5. Adjustable fan speed controller (FAN MATE 2) enables control of noise and fan performance.
Common Components

1) Heatsink Assembly (CNPS7000B-AlCu)
2) Four Bolts
3) Thermal Grease
4) Fan Speed Controller (FAN MATE 2)
5) Double-sided Tape (for installing FAN MATE 2)
6) Cable for FAN MATE 2
7) User's Manual - in English and Korean

Components for Intel Pentium 4 (Socket 478)

8) Two Clip Supports for Socket 478

Components for AMD Duron/Athlon/Athlon XP (Socket 462)

9) One A-Type (Blue) Clip Support for Socket 462
10) One B-Type (White) Clip Support for Socket 462
11) Four Bolts - For fastening the Clip Supports
12) One set of Washers

Components for AMD Sempron/AMD64 (Socket 754/939/940)

13) Two Nipples
14) One Backplate
15) Big washers (from component #12)

Laatst bewerkt:
Socket A was dit toch?
Die heb ik ook gehad en dat viel inderdaad niet mee.
Het is eigenlijk zoals met alles, een kwestie van weten.
Ik deed dat altijd met een schroevendraaier die precies in het gleufje past van de clip.
Dus deze moet niet weg kunnen schieten.
Druk de schroevendraaier dan voorzichtig naar beneden en maak dan met de schroevendraaier een buigende beweging naar de processor toe zodat de clip los haakt in tegengestelde richting.
In principe is dit heel makkelijk te doen maar als je het niet weet hang je eraan als een paard (dat gevoel krijg je in ieder geval). :)

Bestaat er nergens geen link met meer gedetailleerde afbeeldingen hoe je dat juist doet met die A socket want in kan bijna niet zien waar de clip zit,m'n kast zit gewoon te vol,of is té klein :confused:
Groet
Eric

Kijk hier eens.
Daar is een instructie filmpje te zien over hoe en wat, ik meende zelf dat het iets anders ging maar het zal wel kloppen neem ik aan.

Peace. :thumb:

Thanks maar het zal niet lukken deze te monteren.
Mijn MoBo van MSI staat op de lijst "incompatible" bij jou Link
:mad:
Hoewel de verkoper mij toen vertelde dat dit geen probleem zou zijn voor in mijn Pc.
Gelukkig is de verpakking nog ongeopend,zal eentje voor eBay od. worden helaas.
Moet ik weer gaan zoeken naar die naald in een hooiberg in de hoop ééntje te vinden die wel past.

Peace:D

Aanpassing:
Mijn zoon's Pc heeft een AMD Duron op Socket462 en dacht de Zalman daar op te zetten maar nu blijkt dat zijn MoBo helemaal niet eens in de Zalman compatible lijst voorkomt hoewel ook 462 A ?
Zijn Mobo is een PC266 M810 Socket A,en ik veronderstel dat PC266Systemboard het merk is ?

Dan toch maar verkopen zeker....

Laatst bewerkt:
Ik had vroeger de k7n2 delta van MSI, toen had ik een zalman gekocht en die bleek er niet op te kunnen, nog overwogen om gaatjes te boren in het mobo maar omdat dit door sommige mensen hier werd afgeraden toch maar niet gedaan :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan