hoe zet ik een phpbb forum sql om naar phpnuke platinum

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouman4

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2003
ik heb een phpbb forum wat een jaar draait. de site die ik er omheen heb gebouwd is niet helemaal wat ik wil het is grofweg afgewerkt en vergt hier en daar wat onderhoud. nu wil ik er phpnuke platinum op zetten phpnuke draait om phpbb heen. maar de gebruikers en forum inhoud moeten mee verhuizen. nu heb ik al geprobeerd de tables in het sql bestand te hernoemen naar de platinum nuke tables helaas gaat gelijk het forum van platinum over de emmer.
wie weet wat ik wel en niet moet doen

phpbb 2.0.10 is me forum
en in platinum zit 2.0.11
2.0.10 heb ik geupdate voor ik de forum backup maakte
maar geen resultaat nog

maar dat updaten heeft wijnig zin phpbb2.0.10
en phpbb2.0.11 update wordt eigenlijk het script geupdate en de sql blijft op een enkeld regeltje na ongeroerd

Hernoemen heeft weinig zin.
De struktuur, benaming en type komt niet overeen.

Wat je zou kunnen doen is kijken welke inhoud van het oude forum moet verschijnen in het nieuwe forum.
Dus wat in welke tabel.

Dan maak je een script om de inhoud op te halen uit een oude tabel, en je laat dit wegschrijven in de nieuwe tabel.

Je zult dan toch dingen tegenkomen welk je niet kwijt kunt, of omdat er meer in een tabel moet.

Dus eerst een en ander goed opzetten voor je er aan begint.

Voor iedere tabel moet je dus een script hebben.
Maak eerst een test tabel aan om te kijken of het goed gaat.

Alles handmatig vullen kan natuurlijk ook, duurt alleen wat langer.

:cool:

ik ben al flink aan het testen geweest

met table,s hernoemen vullen maar telkens fout schijnbaar is de sql ook aardig herschreven van nuke platinum

aangezien ik niet echt een held ben op gebied van php en sql
is het een pittige koek

ik weet hoe je wat dingen oproept
en instelt en dan houdt het op ik denk dat het handmatig vullen gaat worden of compleet nieuwe start

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan