hoe zet ik foto's van de Alcatel OT-802 op pc via kabeltje?

• Onderwerp starter Onderwerp starter LWM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
We hebben een Alcatel OT-802 mobieltje. Ik ben een onbenul met dit soort dingen, maar de eerste foto's haalde ik (maanden geleden) probleemloos via het bijgeleverde kabeltje naar mijn Linux-pc. Nu lukt het me niet meer. Hij mobieltje wordt blijkbaar niet gezien en ook niet in XP. Het menu van het mobieltje geeft wel opties via bluetooth, internet enzo, maar noemt niet het kabeltje. Volgens de winkel moet je daarvoor eerst Alcatel software downloaden, maar dat heb ik destijds ook niet gedaan. Op internet vind ik overigens geen software van Alcatel voor dit doel.

Hallo,

Kijk eens in je instellingen van je telefoon naar USB en dan kijk eens of je hem op data opslag kan zetten.
Je hoeft dan geen programma's te installeren en je kan hem dan ook koppelen aan je Linux-pc.

In het scherm USB config heb je de opties: opladen, massa opslag, webcam en compoort. Dat doet allemaal iets anders. Het scherm verbindingsinstellingen geeft de opties: data account, multimedia bericht, web, email, streaming en synchroniseren. Onder creaties (=foto's) heb ik de opties: verzenden en downloaden, dus beide via internet. Dan heb ik alle smaken gehad. Geen kabeltje-optie dus. Op internet vind ik wel de Alcatel PC suite (voor Windows) waarmee je in het apparaat kunt komen, dus mogelijk ook bij de foto's. En als nieuwe mogelijkheid de One Touch Linux driver V1 die mogelijk hetzelfde onder Linux doet (maar bij het laatste gaan ze uit van een ander type mobiel). De beschrijving is in het Engels maar bevat voor mij teveel onbekende termen om zeker te zijn van wat het doet. Blijft de vraag waarom ik ooit probleemloos foto's op mijn pc heb overgezet. Dat synchroniseren onder 'verbindingsinstellingen' wat doet dat?

Als je bij USB opties hem als massa opslag selecteert en dan de kabel van je telefoon naar je computer doet(Windows pc) dan moet Windows hem herkennen als massa opslag dus als bijvoorbeeld een externe HD, je kan dan de foto's gewoon kopiëren en plakken.

Heb ik gedaan. Krijg na het inpluggen de melding 'nieuw apparaat gevonden' en 'apparaat is klaar voor gebruik'. Onder 'deze computer' wordt hij dan gezien als verwisselbare schijf M. Als ik dan op 'openen' klik krijg ik de melding 'plaats een schijf of ander geschikt medium'. Onder 'eigenschappen, hardware' staat hij echter wel keurig als Alcatel OT-802 met de vermelding 'apparaat werkt correct'.
Vervolgens heb ik het ding in Linux (Ubuntu) ingeplugd. Onder 'deze computer' staat de Alcatel wel, maar hij is niet te openen. Krijg de melding 'onbekend programma (application/octet-stream).
Hierna weer terug naar XP en de Alcatel pc-suite geinstalleerd. Zwaar programma waarmee van alles kan waar ik geen behoefte aan heb. Verbinding komt tot stand en ik kan wel de in- en uitgegane sms-jes zichtbaar maken, maar de foto's kan ik niet zichtbaar maken. In de hele uitgebreide help-index zie ik dat nergens en ook geen verwijzing voor het downloaden van foto's naar de pc (wel hoe je blijkbaar je halve pc naar de mobiel kan overzetten). Overigens is de mobiel dan niet meer onder 'deze computer' als M terug te vinden, waardoor het veilig verwijderen ook niet meer lukt.
Kortom: ik kom er niet uit.
Ik blijf het vreemd vinden dat ik de eerste keer dat ik de mobiel met het kabeltje op mijn Linux-pc aansloot, probleemloos de foto's kon downloaden.

Laatst bewerkt:
Mijn zoon heeft intussen een andere oplossing gevonden. In de Alcatel kan een micro SD-kaartje worden gestoken. Dan kabeltje in pc steken>kijken op Alcatel scherm>instellen Massaopslag. De foto's worden dan automatisch op de micro SD-kaart gezet. Daarna waren de foto's wel gewoon met het kabeltje naar de pc over te zetten. Die Alcatel pc-suite van 76MB hebben we eruit gegooid.

Zelf heeft hij een nieuwe Samsung Chat 335 en daarvoor moet je om foto's te downloaden KIES installeren (ook een suite van 76MB). Dat blijkt veel eenvoudiger op dezelfde manier te kunnen. Extern micro SD-kaartje insteken, dan 'Instellingen>Pc-verbindingen>Massaopslag>Foto's naar SD-kaart kopieren' en dan met het kabeltje naar de pc. KIES kan er dus ook af.
Blijft onduidelijk waarom de pc-suite van Alcatel de foto's op de camera niet ziet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan