hoe zet ik het zoeken naar draadloze netwerken uit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

maasai

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2007
Hoi

Ik wil graag dat mijn laptop na het opstarten niet automatisch gaat zoeken naar draadloze netwerken, hoe kan ik deze optie permanent uitzetten?

Ik kan wel alles uitzetten als hij eenmaal opgestart is, maar dat bedoel ik hier niet. Ik wil dat mijn laptop geen enkel signaal zoekt (of zelf uitzendt), maar wil dat handmatig kunnen doen als hij eenmaal opgestart is en ik dat nodig vind.

Wie kan mij helpen?

groet en alvast bedankt
Rob

Hoi,

Netwerkkaart uitzetten ..... totdat je een internetverbinding wil?
Daar is bij laptops een knopje of een sneltoets voor.

Of je schakelt de draadloze netwerkkaart softwarematig uit via apparaatbeheer in het Configuratiescherm.

dat knopje kan ik pas bedienen als de pc eenmaal aanstaat, terwijl ik juist wil dat hij na opstarten helemaal niet gaat zoeken naar een draadloos modem of router

Dan moet je de netwerkkaart uitzetten zodat je dus geen draadloos internet hebt.

is het voldoende als ik de verbinding rechtsonder via het icoontje aan en uitzet, zodat ik niet telkens naar dat apparaatbeheer in configuratiescherm hoef?

Vaak kan je in de bios instellen wat er met de draadloze nerwerkkaart moet gebeuren bij het opstarten, als dat kan staat daar ook 'remember last state' of 'stay off' tussen, dus als jij bij het uitzetten van de laptop dan zorgt dat de kaart uitstaat (met het knopje) zal die bij een volgende opstart ook uitblijven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan