Hoe zet ik in Windows 10 uit : "Mag dit programma wijzigingen aanbrengen".

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Hoe zet ik in Windows 10 uit : "Mag dit programma wijzigingen aanbrengen".
Het betreft het programmatje CCleaner.
Bij elke opstart van Windows 10 verschijnt dat boxje weer.

Door de User Account Settings (UAC) te wijzigen. Niet aanbevolen overigens:
UAC.jpg

Je kan ook het automatisch starten van CCleaner uitschakelen.

Staat er een vinkje op de plek waar het pijltje naartoe wijst? Zo ja, haal dat dan eens weg.

ccleaner.jpg

Open CCleaner en navigeer via Opties -> Bewaking. Je komt nu op het scherm dat je hieronder ziet waar je beide gemarkeerde vinkjes dient weg te halen om de overbodige automatisch opstartende bewaking uit te schakelen.

57b1e5d6e1994-CCleaner_monitoring.JPG

Ik denk niet dat die bewakingsvinkjes de oorzaak van die melding zijn. Beide vinkjes staan bij mij al vanaf Windows XP 'aan' en ik heb een dergelijke melding nog nooit gehad, ook nu niet onder Windows 10.

@gast0225: Kijk eens goed in Autoruns. Volgens mij bestaat er een Geplande taak ("Scheduled task") die de UAC melding bij het starten van CCleaner "omzeilt"/uitschakelt.
Wat ik vermoed is dat de vragensteller:
a. Heeft aangegeven dat CCleaner moet draaien bij opstarten, maar verderop
b. Heeft aangegeven dat alleen hij zelf CCleaner mag starten (dus niet de optie "Voor iedereen op deze pc" heeft aangezet tijdens installatie) óf
c. Nu met een andere Windows gebruikersnaam aanlogt als de gebruikersnaam waarmee hij CCleaner heeft geïnstalleerd.

Tijs.

In combinatie met foute instellingen is dat perfect mogelijk.

Beide vinkjes staan bij mij al vanaf Windows XP 'aan'

Da's mooi.

De bewakingsfunctie is er bij gekomen vanaf versie v4.18.4842, deze versie werd gereleased op 26 september 2014. Toen was XP al >170 dagen voltooid verleden tijd. :d

UAC melding bij het starten van CCleaner "omzeilt"/uitschakelt.

Je kan de UAC-waarschuwing weghalen in CCleaner zelf via Opties -> Geavanceerd -> Gebruikersaccountbeheer (UAC)-waarschuwing overslaan.

De bewakingsfunctie is er bij gekomen vanaf versie v4.18.4842, deze versie werd gereleased op 26 september 2014. Toen was XP al >170 dagen voltooid verleden tijd. :d
Sterker nog, ik betwijfel zelfs of Ccleaner al bestond / ik van Cleaner had gehoord onder XP. Wat ik ermee aan wilde en wil geven is dat Cleaner al vanaf de dag dat de functie actief werd, zo staat ingeschakeld bij mij en deze melding niet voorkomt.

Wat idd. wel een plausibele mogelijkheid is, is dat door een combinatie van factoren het euvel veroorzaakt wordt (zoals je in een vervolgbericht aangeeft), maar zolang TS niet weet wat hij hij allemaal heeft getweakt, zal dat een verrekt lastige opgave worden (oorzaak zoeken).

Ik denk dat Yari02 er vooralsnog slim aan doet door Ccleaner simpelweg even te verwijderen uit programma's en onderdelen. Vervolgens daarna even een nieuwe en vooral basic installatie van Ccleaner uitvoeren. Dat zou theoretisch alle problemen op moeten lossen en de acties kosten alles bij elkaar nog geen 5 minuten.
Daarna Ccleaner weer helemaal naar eigen behoefte tweaken, maar wel even stap voor stap, zodat 'ie weet welke tweak / tweaks (vinkjes) het probleem veroorzaken.

Ja, ik ben er helemaal uit. Ik start de CCleaner nu zelf op, wanneer ik hem nodig heb.

Fijn te lezen dat alles in orde is, bedankt voor je feedback ! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan