Hoe zet ik tijdelijk de Wifi van de router uit? + vraag 2 en 3.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Miauw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Ik heb een Linksysrouter met Wifi die handmatig moet worden ingesteld, de modem is een ethernet speedtouch van Acatel.

Vraag 1:

Nu gaat mijn vader op vakantie en wil ik het draadloze gedeelte via de software uitschakelen, maar kan dat en zo ja, hoe doe ik dat?

Vraag 2:

De PC en laptop kunnen indien gewenst gegevens met elkaar uitwisselen, maar door een storing kan de laptop via de PC die aanstaat niet meer afdrukken op de printer, hoe kan ik dat weer in orde maken? (laptop > PC die aanstaat > printer) De router heeft namelijk geen printer aansluiting waardoor de laptop via de pc die aanstaat wel kan printen.

Vraag 3:

Nu is de router alleen via een MAC adres beveiligd, maar ik wil dat na de vakantie van mijn vader compleet beveiligen, want het vermoede is dat iemand van buitenaf loopt te klieren. Wat is de beste mannier van beveiligen?

Aanvulling:

De router en PC staan niet dag en nacht aan, maar hoewel het systeem op den duur vervangen gaat worden door ADSL2 met nieuwe modem, router en wifi in één, wil ik voordat er iets verkeerd gaat de boel alsnog beter beveiligen.

Is er software waarmee ik kan achterhalen wie er op de router probeert in te breken en zo die gene even een hak kan zetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan