• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe zie ik het verschil tussen tekst en getal ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pjotrb

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2009
Hallo,

Als ik in een cel intik: $ 500 dan blijft de celeigenschap staan op: Standaard.
Als ik in een cel intik: 500 en ook nog links uitlijn, dan blijft de celeigenschap ook staan op: Standaard.

Hoe kan ik nu zien in Excel dat de ene cel tekst bevat en de andere een getal ?
Natuurlijk kan ik het concluderen door een simpele optelling te doen, maar kan ik het ook ergens aan zien zonder truuks ?

NB.
Ik vraag dit omdat ik het verschil aan leerlingen probeer uit te leggen, maar het komt niet echt aan.
Bv bij het importeren van een tekstbestand kan deze situatie optreden, en dan moet je kunnen inzien dat $500 niet een geldbedrag is, maar tekst.

Bij voorbaat dank,
Pjotrb

Pjotr,

door die cellen links uit te lijnen zorg je er zelf voor dat een cel niet meer herkenbaar is als numeriek!
Als je dat dus niet doet, treedt je probleem niet op!!

Dat kun je pas zien met:

Lint/home/ zoeken en selecteren,/ga naar speciaal/ constanten/ getallen aanvinken (of tekst aanvinken).

Dat kun je pas zien met:

Lint/home/ zoeken en selecteren,/ga naar speciaal/ constanten/ getallen aanvinken (of tekst aanvinken).

weer wat geleerd.

Voor 2007 het lint 'Start' en uiterst rechts vind u 'Zoeken en Selecteren'.
Als u werkt met 2003, doe ctrl G (=Ga naar) - links onder 'Speciaal' - 'Constanten' -, 'Tekst' (of Getallen) aanvinken.
Succes.
Mvg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan