hoe zie ik kloksnelheid?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lollie

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Als ik kijk bij Mijn computer --> eigenschappen
dan krijg ik te lezen: Intel pentium M (centrino), processor 1400 Mhz, Kloksnelheid 795 MHz.

En ik die dacht dat snelheid van de processor hetzelfde was als kloksnelheid???
Voor alle duidelijkheid, ik ben een leek op het gebied van computers, gebruik dus aub geen moeilijke woorden...

Wat is dan de kloksnelheid van mijn computer?

Bij een andere computer zou ik ook de kloksnelheid willen terugvinden, maar ik vind het niet terug (staat niet bij mijn computer --> eigenschappen). En ik kan geen programmaatjes installeren om de pc te laten screenen, tis mijne computer ni! Hoe kan ik dat op een simpele manier terugvinden?

Thx,
Lollie :o

je snelheid van de processor is een 1400
de kloksnelheid is een moment opname
in een laptop, om de accu langer mee te laten gaan gaat een processor zichzelf minder klokken als hij minder kracht nodig heeft

daarom zal als u enkel op internet zsurft bevorbeeld de kloksnelheid terug lopen naar +/- 600 - 700
bent u bezig met een zwaar rekenprogramma dan gaat de snelheid oplopen tot 1400

Gr
Jeroen

thx jeroen! :thumb:

weet je soms ook hoe ik van die andere computer kan zien wat de kloksnelheid is (het staat dus niet vermeld bij Mijn computer --> eigenschappen. Daar staat wel x86 Family 6 Model 8 Stepping 3; maar ik weet niet wat dat betekent).

Groetjes,
Lollie :o

ik vermoed dat het een pentium 3 is, rond de 600 mhz
maar dat kan je normaal zien in de eerste schermen zwart emt witte letters) als je de pc opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan