Hoe zie ik welk werkgeheugen ik nodig heb?

• Onderwerp starter Onderwerp starter St17
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

St17

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2005
De pc van mijn vriendin loopt erg langzaam en nou zag ik dit bij systeem in het configuratiescherm:

Computer: AMD Athlon (tm) XP

Kloksnelheid 909 mhz, 192mb.

Nou heb ik eigenlijk 2 vragen:

1. kan het zijn dat de computer langzaam loopt door te weinig werkgeheugen? (192 lijkt mij toch niet erg veel? Wij hebben thuis 512 en 1024)
2. Als dat zo is, hoe kan ik zien welk werkgeheugen ik nodig heb en hoe snel?

m.v.g.

T.Scholten

p.s. ik had ergens gelezen dat er programmaatjes zijn die jouw computer bekijken en dan zeggen wat jouw gegevens zijn? Is dat misschien een oplossing?

Ik wou net dezelfde vraag posten.

Mijn processor: AMD Athlon XP 200+ 1,67 GHz

Op mijn geheugen vind ik het volgende:

512 MB UNB PC2100 CL2 van het merk Apacer

Nou, bij mij loopt het met 160 MB toch wel redelijk voor wat internetten(icm amd k6 540 mhz, vergelijkbaar met pentium 2...) Is dat windows xp? Uiteraard loopt het bij mij vanaf 512 MB ook het beste, maar dat is dan om te multitasken.

Hallo,

Dit kreeg ik o.a. te zien (zie afbeelding) 256 mb werkgeheugen...Kan het dus zijn dat er iets mis mee is?

afbeelding

De afbeelding

Bijlagen

• Werkgeheugen.JPG
    Werkgeheugen.JPG
    90,1 KB · Weergaven: 109
Dit kreeg ik o.a. te zien (zie afbeelding) 256 mb werkgeheugen...Kan het dus zijn dat er iets mis mee is?
Waarschijnlijk heb ej een onboard videokaart, die 64MB van je fysieke geheugen gebruikt.

Ik denk ook dat het shared memory betreft. Het betreft dus PC2100, maar normaalgesproken is dat prima uitwisselbaar met PC2700 en PC3200, echter loopt het dan op de snelheid van PC2100. Verder denk ik dat je een getalletje bent vergeten te typen bij de snelheid van de processor, de langzaamste Athlon XP loopt volgens mij op 1,6 of GHz, dus 909MHz lijkt me niet goed.

Ik wil (na een hele poos, nog verder reageren op dit bericht. Ik hoop dat metname proxy dit leest.

Iemand anders heeft in de pc van mijn vriendin naast de 256mb pc2100 werkgeheugen die er dus in zat een werkgeheugen gedaan van 512mb pc3200. Is het dan beter om het werkgeheugen van 25mb pc2100 eruit te halen?

reactie op proxy: de langzaamste Athlon XP loopt volgens mij op 1,6 of GHz, dus 909MHz lijkt me niet goed.
09-09-2006 15:47

Het is wel degelijk een Amd Athlon met xp prof erop. Die heb ik er zelf opgezet.

Daarnaast heb ik nog een vraag. Er zit volgens mij een slechte videochip op de computer want hij speelt niet eens fatsoenlijk een dvdtje af (schokt). Dit lijkt mij dat het videogeheugen het niet trekt. Ik heb namelijk verder geen zware programma's draaien. Mijn vraag is dus eigenlijk, zou de computer soepeler lopen met een redelijke videokaart erin?

groeten Thomas

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan