hoe ziggo aansluiten .

Status
Niet open voor verdere reacties.

caro91

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2008
Ik krijg vandaag een laptop en wil daarbij grag draadloos internet hebben. Nu heb ik gezocht naar verschillende aanbieders. Uiteindelijk ben ik terecht gekomen bij tele2. Nu wil ik voor ik bestel weten of alle aansluitingen enz wel kunnen en passen bij ons. Ik heb zelf weinig tot geen verstand hiervan dus vandaar.

Om alles even duidelijk te maken heb ik 2 foto's genomen van al onze huidige aansluitingen. Wij hebben namelijk 1 gewone computer die internet bij ziggo heeft. televisie en telefoon zitten ook bij ziggo (alles in 1). Kan iemand mij zeggen of het mogelijk is om nu draadloos internet aan te sluiten bij ons?

foto0581.jpg

foto0582.jpg

Laatst bewerkt:
Je hebt al een abbo bij ziggo, maar wilt draadloos erbij van tele2?

Waarom niet gewoon een router aansluiten op het modem en die het signaal van ziggo draadloos laten versturen.

Huidige pc blijft bedraad en de laptop kan draadloos.

Foto's zijn niet echt duidelijk, wat voor modem heb je?

Je hebt al een abbo bij ziggo, maar wilt draadloos erbij van tele2?

Waarom niet gewoon een router aansluiten op het modem en die het signaal van ziggo draadloos laten versturen.

Huidige pc blijft bedraad en de laptop kan draadloos.

Foto's zijn niet echt duidelijk, wat voor modem heb je?

dat betekend dat ik dus verder geen extra maandelijkse kosten hoef te betalen als ik dat modem aansluit? ik zal met mijn dig camera wel even foto's maken van het modem. heb namelijk geen idee wat voor soort modem het is.

Foto maken van modem is verder echt niet nodig.

Schaf 1-malig een draadloze router aan, sluit die aan op je modem en klaar is kees

dat betekend dat ik dus verder geen extra maandelijkse kosten hoef te betalen als ik dat modem aansluit? ik zal met mijn dig camera wel even foto's maken van het modem. heb namelijk geen idee wat voor soort modem het is.

Ja dat klopt, een extra abbo is absoluut niet nodig. (vraag me eerlijk gezegt wel af hoe je daar bij kwam?)

Je kan inderdaad gewoon doen wat mrmusic zegt.

Foto maken van modem is verder echt niet nodig.

Schaf 1-malig een draadloze router aan, sluit die aan op je modem en klaar is kees

oke. en heeft dit verder geen gevolgen voor de snelheid van het internet? dus dat als zowel de computer als mijn laptop op internet zitten de verbinding daar niet minder snel van wordt?

Ja dat klopt, een extra abbo is absoluut niet nodig. (vraag me eerlijk gezegt wel af hoe je daar bij kwam?)

Je kan inderdaad gewoon doen wat mrmusic zegt.

tsja ik ben iemand met 0 verstand van dit soort dingen, dus ik dacht dat je dus gewoon een apart abbo afsluiten.

kan iemand mij miss ook vertellen dan wat voor soort router ik nodig heb?
hieronder een foto van de achterkant van het modem. misschien kan iemand ook zeggen waar ik die moet aansluiten? ik ben namelijk 0 technisch.

p8111081.jpg

Dat is het standaard Ziggo Moterola modem.

1) koop een draadloze router
2) verbind de modem met de router (dus de kabel die nu naar je pc gaat, in de router)
3) je kunt nu een kabel van de router naar je pc aansluiten voor bedraad internet
4) je kunt nu ook draadloos internetten

Router voorbeelden:

http://www.alternate.nl/html/catego...RDWARE&l1=Netwerk&l2=Wireless+LAN&l3=Routers&

Ik ben zelf een fan van LinkSys, b.v. deze:

http://www.alternate.nl/html/produc...ARDWARE&l1=Netwerk&l2=Wireless+LAN&l3=Routers

Dat is het standaard Ziggo Moterola modem.

1) koop een draadloze router
2) verbind de modem met de router (dus de kabel die nu naar je pc gaat, in de router)
3) je kunt nu een kabel van de router naar je pc aansluiten voor bedraad internet
4) je kunt nu ook draadloos internetten

Router voorbeelden:

http://www.alternate.nl/html/catego...RDWARE&l1=Netwerk&l2=Wireless+LAN&l3=Routers&

Ik ben zelf een fan van LinkSys, b.v. deze:

http://www.alternate.nl/html/produc...ARDWARE&l1=Netwerk&l2=Wireless+LAN&l3=Routers

oke. ik denk dat ik het wel snap. bedankt voor de hulp! waar moet ik in de winkel op letten voor een router? want er zijn zoveel verschillende soorten en vooral prijzen.

Persoonlijk zou ik gaan voor de linksys. Die worden ook verkocht in winkels als Dixons, scheer en foppen, bij computerboeren, enz. Op die manier weet je welke je wilt en kan je de prijzen bij de verschillende winkels vergelijken.

Of bestel hier, goedkoper dan alternate: http://www.azerty.nl/11-1075-9467/linksys-wireless-g-broadband-r.html

@mrmusic, is die besteloptie via helpmij voor azerty nog beschikbaar? Kan het zo snel niet vinden.

Laatst bewerkt:
Persoonlijk zou ik gaan voor de linksys. Die worden ook verkocht in winkels als Dixons, scheer en foppen, bij computerboeren, enz. Op die manier weet je welke je wilt en kan je de prijzen bij de verschillende winkels vergelijken.

Of bestel hier, goedkoper dan alternate: http://www.azerty.nl/11-1075-9467/linksys-wireless-g-broadband-r.html

@mrmusic, is die besteloptie via helpmij voor azerty nog beschikbaar? Kan het zo snel niet vinden.

oke. bedankt. als ik het goed begrijp moet ik dus ook voor dit type gaan?

Je moet niets! Maar mrmusic en ikzelf hebben beide goede ervaringen met dit merk. Al hebben we beide een ander type, mijne is wat ouder.

Daarbij gaf je al aan er niet zoveel van te weten en dan is deze router naar mijn mening een veilige keuze.

Je moet niets! Maar mrmusic en ikzelf hebben beide goede ervaringen met dit merk. Al hebben we beide een ander type, mijne is wat ouder.

Daarbij gaf je al aan er niet zoveel van te weten en dan is deze router naar mijn mening een veilige keuze.

oke. heel mooi. hartstikke bedankt voor alle hulp. nog 1 vraag. als ik de router beneden heb, heb ik dan ook op mijn kamer een verdieping hoger een goede verbinding?

oke. nogmaals hartelijk bedankt voor alle hulp. het is mij wel duidelijk geworden. en ik heb gelijk weer wat nieuws geleerd :P

zelf heb ik ziggo ook draadloos maar dan een router van het merk sitecom en dan de 300N serie.
Daar haal ik de snelheid mee die ik ook koop bij ziggo.
Voorheen had ik een zyxel en die kneep mijn verbinding.
Nu weet ik niet wat linksys doet maar......wel het overwegen waard om hier eens naar te informeren.
Welke woonplaats ??

Zyxel is ook prima, heb ik hier wel aan mijn Telfort verbinding hangen.

Heb hier echter ook Ziggo met Linksys en in mijn oude woonsituatie eveneens Ziggo met Linksys en werkt 100%.

Er zijn toch sommige types Sitecom routers die NIET probleemloos met met Ziggo modems overweg kunnen.

Linksys is een risico-loze keuze in dit geval

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan