Hoe zoek ik de verschillende stukken bijeen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pukkiee

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2013
Hoi iedereen!

het staat vast, mijn huidige laptop kan hetgeen ik wil doen niet aan. Daarom wil ik graag een computer ineensteken. Ik heb al eens ene in en uit elkaar gehaald, daar ligt het probleem dus niet, maar toen lagen alle hardware componenten voor me. Hebben jullie tips/tricks hoe ik het best de verschillende stukken van een computer zoek? En mss nog belangrijker, waar ik vooral op moet letten bij de aankoop?

Het is m'n eerste keer dat ik zelf de hardware zou aankopen, dus ik heb geen flauw idee wat er goed of niet goed is om erin te steken, of waar ik iets meer aandacht aan moet besteden

Wat ik er graag mee zou doen:

• Programmeren (Cisco packet tracer, MicroC++, Flowcode)
    Virtualiseren (verschillende VM's tegelijk laten draaien)
    films bekijken
    Muziek luisteren (En maken, mixen met Traktor)
    Basic tekstverwerking, surfen op internet, ..

Iemand tips/handleidingen/... ?

Alvast bedankt en vriendelijke groetjes!

Pukkiee

Lijkt me als je progammeert, dat je ook wel weet wat voor hardware je nodigt heb. Het is immers de basis (Leer je op MBO niveau 2)

Wat ik je alvast kan verklappen, moet je rekenkracht erg goed zijn bij progammeren. Dan ga je al snel naar Intel, want multitasken met 8 cores is ver te zoeken. Ook lijkt me 16GB wel zo lekker, omdat je dan veel bitjes en bijtjes kwijt kan, zonder dat je geheugen vol loopt. Videokaart is hier minder van belang, die heb je nauwelijk tot niet nodig. Maar om voor zeker te gaan, zou ik voor Nvidea Qaudro kaart gaan. Die ook over veel rekenkracht beschikt (Grafisch)

- Handigst lijkt mij een I7 (4rde generatie) - Ook vanwege VMware
- 16GB geheugen
- Nividea Qaudro kaart (Prijsklasse 100 euro)
- Asus geluidskaart (30 Euro)
- Zuinige voeding (Als programmeerder, maak je nog wel is wat overwerk uurtjes op de PC)
*Gold certificated*

Laatst bewerkt:
Quadro is niet nodig hij doet niet aan videobewerking en geen van zijn programma's maken daar gebruik van.
en geluids kaart van 30 euro is net zo goed als iedere andere onboard geluidskaart die al op het moederbord zit en wellicht zelfs slechter als je een beetje een goed moederbord koopt

wat handig is om te weten is wat het budget is?

Laatst bewerkt:
Bedankt alvast voor de tips!

Het programmeerwerk is een beetje hobby bob, heb ooit een basis gekregen in het school en probeer dan zelf wat dingetjes uit :p

Heb niet echt een budget voor ogen, maar zou dan het liefst om en bij de 700€ blijven.

Bedankt alvast voor de tips!

Groetjes en happy newyear!

Jij ook nog een gelukkig nieuwjaar. Heb een PC voor je in elkaar gezet, wwaar je de komende 7 jaar nog met gemak mee vooruit kan. Eventueel je geheugen kan je uitbreiden naar 32GB.
- De PC is erg zuinig 360 wat (Gold certificated, waardoor je tot 10% efficienter met de stroom omgaat en het niet in het systeem word gegooid)
- Intel Core I7
- 16GB geheugen, zodat je veel bitjes en bijtjes kwijt kan. Werken met VMware, grote scripts maken, Exchange server gebruiken ect.
- 256GB SSD, zodat alles snel opstart en reageert. Wat zeker een uitkomt kan bieden bij VMware, waar je in kan experimenteren (Virtuele DESKTOP)
- 2TB HD, Zodat je veel VMware machines aan kan maken of veel script. (Website kan ook nog)
- Stille kast met dempings- matten (Zodat je de pc niet hoord) + Stof filters
- Goed moederbord van Asus met een goede onboard geluidskaart.
- 2x USB 3.0 voor en 2x USB 3.0 achter. (4x USB 2.0 achter)
- http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/531563?tti=2&pti=10&minscore=&maxdelivery=&minproducts=8&maxshops=1#shoplist (De pc is 790 euro bij Azerty)

Laatst bewerkt door een moderator:
Super! Dankjewel Sander! Zal deze zeker in overweging nemen, het lijkt alvast een krachtige computer!

Vriendelijke groetjes,

Pukkiee

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan