Hoe zorg ik ervoor dat mijn pc sneller wordt??

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeCuLiaR

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2005
ik dwnld best veel, als mijn dwnld programma's aan staan, is mijn pc heel erg langzaam, duurt het lang voordat andere programma's opstarten en blijven dingen nog wel es haken. Ik heb helemaal geen verstand van pc enzo, maar hoorde van een vriend dat je pc sneller wordt als je meer RAM geheugen koopt? Is dit zo?? Wat zou ik nog meer kunnen kopen om er voor te zorgen dat mijn pc sneller wordt en niet steeds blijft haken?? Ik speel trouwens geen spelletjes op mij pc, ik dwnld alleen...

Dit is mijn systeem:
Windows XP Professional, Intel(R) Celeron (R) CPU 2.4 GHz, Kloksnelheis 2.39 GHz, 448 MB
Versie5.1.2600 Service Pack 2 Build 2600
Processor x86 Family 15 Model 3 Stepping 3 GenuineIntel ~2394 Mhz
2x 160 GB aan HD
Totaal fysiek geheugen 512,00 MB
Beschikbaar fysiek geheugen 80,17 MB
Totaal virtueel geheugen 2,00 GB
Beschikbaar virtueel geheugen 1,96 GB
Ruimte voor wisselbestand 1,03 GB

Laatst bewerkt:
hoe vol staat jou harddisk.
jou wisselbestand is namelijk erg laag.

ik heb 4 schijven:

C: totaal : 97,9 GB beschikbaar : 17.9 GB
F: totaal : 48.8 GB beschikbaar : 21.0 GB
G: totaal : 43.4 GB beschikbaar : 23.3 GB
H: totaal : 152 GB beschikbaar : 88.3 GB

Of bedoelde je dit niet??

Ik zou het geheugen verdubbelen, en ruimte vrijmaken op je C schijf zoveel mogelijk.

Het is niet alleen een kwestie van "erbij kopen".
Ben je ook op de hoogte van progs om je computer schoon en vrij van overbodige bestanden te houden? Ik bedoel spyware- en spamfilters en/of CCleaner/easy cleaner en dergelijke.
Minstens zo noodzakelijk om je bak snel te houden!!

Ruimte genoeg vrij op je harddisken, 512 mb intern (waarvan schijnbaar maar 448 van overblijft door een onboard videokaart) is voor simpel downloaden ruimschoots voldoende.
Ik denk dat het inderdaad meer de kant op gaat van spyware en dergelijke.

misschien ook een tip?

wanneer je vaak bent aan dl,defragmenteer dan ook ff regelmatig en inderdaad zorg voor een programma tje als hitman pro ivm de ad en spyware,en zet onnodige programmas uit via taak beheer.gr pc leek

Bedank allen voor de info :thumb: !

Ik heb Norton Internet Security, daar zit ook een spamfilter bij of is dat niet voldoende??

Ik gebruik verder ad-ware, spybot en hijackthis. Welke andere anti-spyware en diskclean programma's kunnen jullie anders aanraden?

Maarre defragmenteren, hoe doe je dat :confused: ??

En het kopen van meer RAM geheugen zal mijn pc dus niet sneller maken??

uuh weet je dat dan echt niet???hoedan ook je kunt dit vinden bij start alle programmas bureau accesoires systeem werkset---)schijfdefragmentatie.je hd wordt zo weer netjes op orde gebracht zodat all programmas weer smooth lopen.ps werkgeheugen erbij is altijd welkom zo zitten de meest en vooral nieuwe ps rond de 1gb.
Geplaatst door PeCuLiaR

Ik heb Norton Internet Security, daar zit ook een spamfilter bij of is dat niet voldoende??

Ik gebruik verder ad-ware, spybot en hijackthis. Welke andere anti-spyware en diskclean programma's kunnen jullie anders aanraden?

Maarre defragmenteren, hoe doe je dat :confused: ??

En het kopen van meer RAM geheugen zal mijn pc dus niet sneller maken??

En mag ik vragen wat jij met hijackthis doet?

Geplaatst door PeCuLiaR

Ik hoop dat je hier ad aware bedoelt.
Enne...puppie geeft het al aan: hijackthis is geen spy/spam scanner, maar een geavanceerd tool om besmette bestanden te herstellen/op te ruimen. Voorzichtig daarmee zijn!!
Ikzelf werk verder nog met regcleaner en CCleaner om overbodige registerwijzigingen en bestanden op te ruimen.
regcleaner: http://www.majorgeeks.com/download460.html
CCleaner: http://www.ccleaner.com/

Laatst bewerkt:
Nee, extra geheugen zal je pc, bij het aangegeven gebruik, niet merkbaar sneller maken.
Wat de pc wel sneller zal maken, het reinigen van het register, zoals hendricus aangeeft. Het (laten) verwijderen van spy/adware.
En als laatste, maar zeker niet de minste, Norton doet een behoorlijke aanslag op je systeembronnen, er zijn legio goede freeware programma's te vinden die dit net zo goed doen zonder die grote aanslag op je bronnen.

Ctrl-alt-delete
Task manager
processes

Kijk of hier dingen staan met een hoog gebruik, bijv een proccessorverbruik van 80%

Zet je pagefile.sys op een andere harde schijf dan je besturing systeem.
Verder sluit ik me bij het marsmannetje aan. Waarschijnlijk zal opvallen dat je Virusscan overuren draait.

Weest gegroet,
Guus

Geplaatst door hendricus

Ik hoop dat je hier ad aware bedoelt.
Enne...puppie geeft het al aan: hijackthis is geen spy/spam scanner, maar een geavanceerd tool om besmette bestanden te herstellen/op te ruimen. Voorzichtig daarmee zijn!!
Ikzelf werk verder nog met regcleaner en CCleaner om overbodige registerwijzigingen en bestanden op te ruimen.
regcleaner: http://www.majorgeeks.com/download460.html
CCleaner: http://www.ccleaner.com/

Bedankt :thumb:. Kun je trouwens alle linkjes die deze 2 progjes weergeven wissen?? Dus niet zoals bij hijack this dat je moet oppassen met wat je wist???

Geplaatst door puppie
En mag ik vragen wat jij met hijackthis doet?

Eerlijk gezegd doe ik niet zoveel met HijackThis sinds ik een keer alles wat ie vond had gewist :o en Windows opnieuw moest worden geinstalleerd, omdat ie niet meer opstartte :confused:

Geplaatst door maestro12
Nee, extra geheugen zal je pc, bij het aangegeven gebruik, niet merkbaar sneller maken.
Wat de pc wel sneller zal maken, het reinigen van het register, zoals hendricus aangeeft. Het (laten) verwijderen van spy/adware.
En als laatste, maar zeker niet de minste, Norton doet een behoorlijke aanslag op je systeembronnen, er zijn legio goede freeware programma's te vinden die dit net zo goed doen zonder die grote aanslag op je bronnen.

Ik had eerst MCaFee als virusscanner, maar toen had mijn harddisk toch een virus opgelopen. Die zelfde pc zaak die toen mijn pc weer gemaakt had heeft mij toen Norton aangeraden..:confused:??

Ik ken verder ook geen andere bekende antivirus progjes behalve Norton en MCafee :confused: Kan jij andere een ander progje aanraden??

Geplaatst door marsmannetje
Ctrl-alt-delete
Task manager
processes

Kijk of hier dingen staan met een hoog gebruik, bijv een proccessorverbruik van 80%

Geplaatst door Guus2005
Zet je pagefile.sys op een andere harde schijf dan je besturing systeem.
Verder sluit ik me bij het marsmannetje aan. Waarschijnlijk zal opvallen dat je Virusscan overuren draait.

Weest gegroet,
Guus

Het enige wat bij mij hoge procenten aangeeft dat zijn niet actieve systeem processen die dus 92 % aangeeft. Norton geeft maar heel weinig CPU.
Verder zag ik wel dat iexplore.exe en ccapp.exe (wat dat ook moge zijn?) veel geheugen gebruiken. Kweenie of jullie hier iets mee kunnen :confused: ??

ccapp.exe is van Norton AV en iexplore.exe is je internet explorer.

Geplaatst door maestro12
ccapp.exe is van Norton AV en iexplore.exe is je internet explorer.

Ohh ok :o

Welk andere anti-virus progje is dan even goed als Norton en neemt minder geheugen in beslag??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan