Hoe zorg ik ervoor dat mijn pc sneller wordt??

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeCuLiaR

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2005
ik dwnld best veel, als mijn dwnld programma's aan staan, is mijn pc heel erg langzaam, duurt het lang voordat andere programma's opstarten en blijven dingen nog wel es haken. Ik heb helemaal geen verstand van pc enzo, maar hoorde van een vriend dat je pc sneller wordt als je meer RAM geheugen koopt? Is dit zo?? Wat zou ik nog meer kunnen kopen om er voor te zorgen dat mijn pc sneller wordt en niet steeds blijft haken?? Ik speel trouwens geen spelletjes op mij pc, ik dwnld alleen...

Dit is mijn systeem:
Windows XP Professional, Intel(R) Celeron (R) CPU 2.4 GHz, Kloksnelheis 2.39 GHz, 448 MB
Versie5.1.2600 Service Pack 2 Build 2600
Processor x86 Family 15 Model 3 Stepping 3 GenuineIntel ~2394 Mhz
2x 160 GB aan HD
Totaal fysiek geheugen 512,00 MB
Beschikbaar fysiek geheugen 80,17 MB
Totaal virtueel geheugen 2,00 GB
Beschikbaar virtueel geheugen 1,96 GB
Ruimte voor wisselbestand 1,03 GB

Laatst bewerkt:
hoe vol staat jou harddisk.
jou wisselbestand is namelijk erg laag.

ik heb 4 schijven:

C: totaal : 97,9 GB beschikbaar : 17.9 GB
F: totaal : 48.8 GB beschikbaar : 21.0 GB
G: totaal : 43.4 GB beschikbaar : 23.3 GB
H: totaal : 152 GB beschikbaar : 88.3 GB

Of bedoelde je dit niet??

Ik zou het geheugen verdubbelen, en ruimte vrijmaken op je C schijf zoveel mogelijk.

Het is niet alleen een kwestie van "erbij kopen".
Ben je ook op de hoogte van progs om je computer schoon en vrij van overbodige bestanden te houden? Ik bedoel spyware- en spamfilters en/of CCleaner/easy cleaner en dergelijke.
Minstens zo noodzakelijk om je bak snel te houden!!

Ruimte genoeg vrij op je harddisken, 512 mb intern (waarvan schijnbaar maar 448 van overblijft door een onboard videokaart) is voor simpel downloaden ruimschoots voldoende.
Ik denk dat het inderdaad meer de kant op gaat van spyware en dergelijke.

misschien ook een tip?