• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

adje30

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2001
Hallo

Ik heb hier een excelsheet met een codeletter die ingevoerd is bij weeknummers (blad1) op blad 2 is de bedoeling dat het aantal code's per weeknr weergegeven wordt, wat voor formule kan ik hiervoor gebruiken?

Adje

Bekijk bijlage helpmij.xlsx

Gebruik deze eens:

Code:
=SOMPRODUCT((Blad1!$E$3:$E$16=$A4)*(Blad1!$B$3:$B$16=B$3))

Ik zou het simpelweg doen met een Countifs (aantallen.als) functie, of misschien is een pivot (draaitabel) een nog makkelijker optie?

Bedankt voor jullie reacties maar helaas ben ik (nog) geen excel expert. De formule die namliam aangeeft kan ik echt niets uit wijs worden en een pivot tabel maken zie ik ook nog niet zo zitten.

Helaas misschien nog andere tips?

Het is ijdele hoop, te denken dat de volgende tips gemakkelijker te implementeren zullen zijn.

Dat dach ik al Cobbejaan, zou jij je formule misschien kunnen/willen uitleggen? het eerste gedeelte snap ik wel alleen de $A4 en B$3 kan ik niet thuis brengen.

De $A4 is de cel waarin de letter staat; als je dit naar beneden trekt wijzigt dit in : $A5, $A6 .....
De B$3 is de cel waarin de weeknr staat; als je dit naar rechts trekt wijzigt dit in : C$3, D$3, E$3 ......

Nu is het me duidelijk, (had zelf het verkeerde werkblad voor me :o) Cobbejaan je wordt hartelijk bedankt :thumb: :thumb:

Toch is Aantallen.Als (of in het engles CountIfs) DE aangewezen oplossing hiervoor (of een pivit/draaitabel)

Aantallen.Als werkt precies hetzelfde als de door jou gebruikte Aantal.Als (Countif), maar dan met meerdere waarden
Voor cell B4 (of te wel Code A, weeknr 1)
Code:
=COUNTIFS(Blad1!$E:$E,$A4,Blad1!$B:$B,B$3)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan