Hoedenplankspeakers aansluiten op radio

Status
Niet open voor verdere reacties.

soedje

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008
Hallo,

Op mijn radio in de auto zitten 2 speakers aangesloten voor, deze zaten er al in bij de aankoop.
Achter de radio zitten 8 stekkers > linksvoor + en -, rechtsvoor + en -, linksachter + en -, rechtsachter + en -.
Op deze draden staat dit ook aangegeven en de kabels voor linksvoor en rechtsvoor zijn ook in gebruik. Ookal zijn de stekkers voor achter niet in gebruik, ze zitten er wel in,

Nu heb ik 2 hoedenplank speakers gekocht. Deze moeten dus aangesloten worden op de draden voor links en rechts achter heb ik mij laten vertellen. Dit heb ik gedaan door middel van scotch locks (blauwe klemmetjes die de draadjes verbind).
scotch_lock_125.jpg

zo ziet de opstelling er nu uit.
15cy908.jpg

Alles zit aangesloten bij de juiste + en de juiste - en alles nagekeken, maar uit de speakers achter komt geen geluid, het probleem ligt ook niet bij de speakers, want heb dit ook getest met een andere speaker.

Wat mis ik nog, wat doe ik fout?

De Fade op de radio wel goed ingesteld. Is zeg maar de balance van voor naar achter.

De Fade op de radio wel goed ingesteld. Is zeg maar de balance van voor naar achter.

Ik heb dit even nagekeken en wanneer ik de FADE helemaal naar R zette, hoorde ik niks.
Dus helaas ligt het niet daar aan

Ik bedacht me net trouwens, toen ik dat fotootje opzocht van die skotch lock... dat ik misschien de originele kabel die onder het dashboard verdwijnt door moet knippen, op de plaats van het vraagteken dus

op deze manier
2q9xdw0.jpg

zo loopt de speaker eigenlijk direct (in 1 lijn) naar de radio toe, en niet ook naar achter, wat nu het geval is.

of is dit et niet :rolleyes: ?

Ik heb het probleem gevonden.

De scotch locks snijden de isolatie van een snoertje door zodat het draad bloot ligt.
Maar omdat de draadjes zo dun dat het draadje niet bloot kwam te liggen en er geen connectie was.

Deze heb ik dus handmatig gestript en weer terug gedaan, en het werkte.

Alleen het dunne draad heeft nog wat speling, dus bij een kleine verschuiving valt een speaker uit.

Kga vandaag even dikkere draden leggen...

bedankt voor de hulp

Hmm, had daar niet aangedacht. Volgende optie, die ik wou geven, was alles even buiten om tijdelijk aansluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan