hoef niet te activeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElineK

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
ik doe altijd een xp sp2 setup vanaf een fujitsu siemens recovery cd omdat hier sp 2 al op staat en ik tijdens de installatie de productcode niet hoef in te geven, dat moet pas bij het activeren, geen probleem als de computer in kwestie een licentie sticker heeft.

Maar nu heb ik een pc in elkaar gezet waar ik een nieuwe licentie op wilde zetten, die heb ik ook liggen, maar dat malle ding is zonder dat ik ook maar iets doe al geactiveerd.

Ik heb het vermoeden dat dit komt omdat het moederbord en de processor uit een oude Fujitsu computer komt, de rest (kast, geheugen, harde schijf, drives, voeding, video) is allemaal anders. Kan het zijn dat de computer van MS deze pc nog als een oude Fujitsu computer ziet met legale windows? Ik dacht dat als je meer dan drie apparaten veranderd had je activatiecode verlopen was. In hoeverre is dit nog legaal? Als je processor en moederbord al als computer ziet waar windows bij verkocht is, en aan gekoppeld is, lijkt het mij legaal. Maar dat zou dus ook betekenen dat alle pc's waar ooit windows xp oem bij verkocht is je legaal windows oem op kunt zetten. Nu kopen we voor elke pc die we hebben omgebouwd en geschikt is voor xp een nieuwe licentie, maar ik krijg zo het idee dat dat dus vaak niet nodig is.

kan het niet zo zijn .
dat er een activatie string in het bios staat .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan