Hoelang windows gebruikt

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjonnie

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2001
Hallo,

Ik heb een beetje een raar vraagje, maar goed. Ik heb ee nieuwe computer gekocht. Ik heb het vermoeden dat deze niet nieuw is. Is er een mogelijkheid om te zien hoe lang deze computer is aangeweest? Kan dit via windows XP of via dos-prompt?

Je kan kijken wanneer de map C:\windows aangemaakt is.. zo kan je zien wanneer het systeem geinstalleerd is.

Maar hoezo vermoed je dat?

De map is 5 februari aangemaakt. Is dat erg lang geleden? Of is dat normaal?

Ik vermoed dat omdat alles los in de doos zat, de cd`s al gebruikt waren en omdat er gewoon een gebrande (recovery)cd bijzat. Dit terwijl het gewoon via Dynabyte gekocht is.

Als je onder XP werkt kun je ook eens via systeemherstel kijken tot welke datum je kwa systeemherstel terug kan gaan, dan weet je ongeveer wanneer windows er is opgezet.

Nou, 5 februari is meer dan een half jaar geleden.. maar je weet niet hoelang de comp in de winkel (heb je hem wel uit de winkel btw?) heeft gestaan enzo.. want meestal staat windows er al kant en klaar op. :)

Hierbij kan ik alleen maar tot vandaag herstellen.

BTW, ik heb bij de cmputer mcaffee gekregen. Deze zou 30 dagen functioneren, maar het programma meldde direct na de installatie dat de licentie verlopen was.

wat Breezer schrijft is bepalend : de map C:\windows geeft aan wanneer Windows op de pc is geinstalleerd.

Het zou kunnen dat je pc nieuw is, maar dat 'ie bijvoorbeeld als showmodel in de winkel heeft gedraaid. (Monitor slijtage................. ??? !!!)

Hoe lang geleden heb je je pc gekocht? Met het gegeven wat je zegt van mcaffee zou ik dus gewoon teruggaan naar de winkel en een NIEUWE eissen, want dit is oud spul dus. Als ze dan ouwe troep willen verkopen laat ze het dan wel goed doen met een normaal werkende versie van mcaffee erop.

Het was geen showmodel. De computer is 3 weken geleden gekocht en vandaag pas geleverd bij Dynabyte. Ik moest hem zelf komen ophalen.

Het was dus zeker geen showmodel in deze winkel.

je kan nog een truukje uithalen om het e.e.a. te checken :

download en installeer Aida32 en ga in dat progje naar software en kijk eens wanneer de patches en andere updates van Windows zijn geinstalleerd.

Als jij een nieuwe pc hebt gekocht / besteld, dan mag de Windowsmap op zijn vroegst medio oktober zijn aangemaakt.....................

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan