Hoelang zal de videokaart meegaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jantje10

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2012
Hallo,

Toen ik even over het internet aan het surfen was kwam ik een aantal $500,- game pc' builds tegen ik heb ook naar wat duurdere game pc builds gekeken (het waren YouTube video's). Toen kwam de vraag in mij op waar ik erg over zit te twijfelen namelijk: Ik ben van plan om een game pc te bouwen maar aangezien ik een beetje krap bij kas zit wil ik graag een budget game pc bouwen. Ik zit nu dus te twijfelen of ik er een Sapphire r9 270 2GB Vram in moet zetten of een Sapphire r9 280 3GB Vram. Zoals ik al zei ik zit een beetje krap bij kas dus welke videokaart zal langer meegaan? En hoeveel verschil zit er tussen (qua tijd dan)? Zouden ze 4 tot 5 jaar nog meegaan of moet ik dan toch echt een prijsklasse hoger zoeken? Zoja suggesties graag...

Met Vriendelijke Groet

Hoe bedoel je deze vraag? Welke kaart er eerder dood neervalt of voor games die je anders niet meer kan spelen? In het laatste geval is de rest van het systeem van evengroot belang.

Hallo

Indien het puur gaat om de uiteindelijke levensduur ...

Hou de aktieve koeling van een videokaart (g.p.u.) zuiver/stofvrij ...

Indien je dit doet op regelmatige basis kost dit u hooguit enkele minuten ...

Peter

Hoe bedoel je deze vraag? Welke kaart er eerder dood neervalt of voor games die je anders niet meer kan spelen? In het laatste geval is de rest van het systeem van evengroot belang.

Her gaat over het laatse geval dus hier mijn specs:
CPU: Amd FX-6300
Moederbord: Gigabyte GA-78LMT-USB3
RAM: Crucial Ballistic 8gb ddr3 1600 Mhz (2x4gb)
GPU: r9 270 of r9 280
PSU: Cooler Master GM G550M
Case: Cooler Master N300
HDD: Western Digital Green 1TB

Ok, dat ziet er behoorlijk gebalanceerd uit. Op wat uitzonderingen na, zal waarschijnlijk de videokaart dan de limiterende factor worden.

Wat betreft hoelang de videokaart mee kan: geen idee, dat is iets wat ook niemand kan voorspellen. Het is altijd maar de vraag of dat je hardware aan de nieuw uit te komen games voldoet. Ik zou hier dus voornamelijk je budget laten spreken. Stel dat je videokaart over 2 jaar tekort komt, dan is er tegen die tijd allang een andere videokaart te koop voor een leuke prijs.

Ok, dat ziet er behoorlijk gebalanceerd uit. Op wat uitzonderingen na, zal waarschijnlijk de videokaart dan de limiterende factor worden.

Wat betreft hoelang de videokaart mee kan: geen idee, dat is iets wat ook niemand kan voorspellen. Het is altijd maar de vraag of dat je hardware aan de nieuw uit te komen games voldoet. Ik zou hier dus voornamelijk je budget laten spreken. Stel dat je videokaart over 2 jaar tekort komt, dan is er tegen die tijd allang een andere videokaart te koop voor een leuke prijs.

OK welke GPU zou u kiezen dan? De r9 270 of de r9 280??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan