Hoeveel bit is een processor???

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Hoe kun je zien of een processor bestemd is voor 32 of 64 bit. In mijn geval Intel core i7 860?? Maar ook in het algemeen. Heb daar nooit bij stil hoeven staan maar wil nu over op 64 bit. Geeft moederbord ook nog problemen??? Asus P7P55D

De meest recentere processoren, ondersteunen meestal wel x64 (64bit). Celeron, Opteron (zie je tegenwoordig niet meer), en een aantal 'budget' reeksen van AMD ondersteunen soms nog geen x64.

Hoe kun je zien of een processor bestemd is voor 32 of 64 bit. In mijn geval Intel core i7 860?? Maar ook in het algemeen. Heb daar nooit bij stil hoeven staan maar wil nu over op 64 bit. Geeft moederbord ook nog problemen??? Asus P7P55D

i7 = 64 bit heb zelf ook

Het moederbord vormt geen enkel probleem. Wanneer je meer dan 2GB aan werkgeheugen gebruikt is het dan ook aan te raden om een 64Bits Windows versie te gebruiken. De processor is uitermate geschikt.

Een 32BIT kan nog altijd 3,25GB aan. Blijf je maar 2GB gebruiken is het onzin om op 64BIT over te stappen, tenzij je later van plan bent het geheugen uit te breiden.

Een 32BIT kan nog altijd 3,25GB aan. Blijf je maar 2GB gebruiken is het onzin om op 64BIT over te stappen, tenzij je later van plan bent het geheugen uit te breiden.

Daarom heb ik mijn reactie ook geschreven: "meer dan 2GB aan werkgeheugen".:)

De volgende keer eerst mijn reactie graag lezen.

Er is dan nu ook geen enkele reden meer te verzinnen waarom je niet voor een 64Bits systeem zou kiezen.

Mijn windows 32 bit doet het met 4 GB ook prima, hoor :)

Mijn windows 32 bit doet het met 4 GB ook prima, hoor :)

niet dus

32 bit OS kan niet meer dan 3.25 GB aan
je hebt wel tooltjes die er voor zorgen dat de computer laat zien dat hij 4GB heeft maar die zal hij nooit aan kunnen spreken als je geen 64 bit OS hebt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan