hoeveel extra geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hazelnootje

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2007
hallo,
ik heb een HP Pavilion m7760.nl desktop pc met 1 GB geheugen. Hij is vrij traag. Heeft het zin om meer geheugen bij te plaatsen en hoeveel? Ik las ergens dat als het moederbord een hogere kloksnelheid ondersteunt dan die van het aanwezige geheugen je beter het geheugen kan vervangen dan bijplaatsen. Hoe kom ik daar achter?
Er zit nu 2 maal 512 MB DDR2-SDRAM in 2 banks in. Er zijn in totaal 4 banks. En waar kan je dat geheugen het beste kopen?
Alvast bedankt.

Is 2 GB genoeg en welk merk is goed, waar kan je het kopen (internetshop/pcwinkel). Graag enige suggesties.

Hoe moet je een keus maken uit al de opties: er zijn verschillende merken, en elk merk heeft weer tig verschillende 2 GB geheugen. Wat zijn de verschillen, ik zie door de bomen het bos niet meer....:confused:

Of is het gewoon ogen dicht en prikken maar.:D

Als ik die Kingston neem, prik ik die dan gewoon naast het geheugen dat er al in zit of haal ik dat er eerst uit (i.v.m. de kloksnelheid).
Kan je beter 2 x 1GB of 1 x 2GB plaatsen?

het best haal je het oude geheugen er gewoon uit, en zet je dat kingston geheugen erin. 2x1 is sneller, in verband met dual channel. dusmkoop nou maar gewoon dat kingston geheugen wat ik je aanraadde, en vervan dat met je oude geheugen. dat kingston geheugen is namelijk gewoon goede kwaliteit

Laatst bewerkt:
Ik hoorde dat Corsair vele malen beter :thumb: is dan Kingston. Wat vinden jullie?

Je kunt ook kijken hoeveel geheugen je pc gebruikt druk dan op de knoppen alt+ctrl+delete dan krijg je windows taakbeheer ga dan naar prestaties dan zie je links onder je geheugen gebruik. dan kun je zien hoeveel geheugen je pc gebruikt en of dat je pc geheugen teveel geheugen gebruikt want dank gebruikt hij van hardeschijf dan is nieuw geheugen hard nodig kijk vooral als je een spel speelt hoeveel geheugen je dan gebruikt.:thumb:

Groetjes,

Meer40

en wat heeft dit er mee te maken??? het vershil tussen 1GB en 2GB zul je echt wel merken hoor. en niet iedereen heeft zijn computer zo ingesteld dat hij de harde schijf als virtueel geheugen gebruikt.
upgraden van 1GB naar 2GB is het gewoon wel waard, ook bij normaal gebruik. om dit te weten hoef je echt niet allemaal ingewikkelde tests te gaan doen

Hazelnootje vraagt aan het begin of dat het zin heeft om geheugen bij te plaatsen dit is vrij makkelijk te bekijken op de manier die ik net vertelde. Daarom vertel ik tegen hem hoe het moet en dan kan hij zien of dat het veel zin heeft. En hoe hard dat hij het nodig heeft. Ik vind dit gewoon een antwoord op de vraag van hazelnootje dus ik snap niet waarom u zo uitvalt.

Groetjes,

Meer40

het was niet bedoeld als uitval hoor, sorry dat het zo over kwam. alleen werkt dit alleen als je virtueel geheugen hebt toegewezen, als je dit niet hebt gedaan, zal die het ook niet gebruiken. op die manier zul je dus ook niet zien of je meer geheugen nodig hebt.

en ik weet uit ervaring dat je het verschil in normaal gebruik gewoon merkt. ook als je alleen internet, tekstbewerkt. in vista merk je het verschil meer als in XP, maar in XP merk je ook echt een verschil

en ik ben geen u, ik ben een je of jij. zo oud ben ik helemaal niet namelijk:p

@hazelnootje: je merkt het echt wel als je meer geheugen bijplaatst, meerdere mensen uit mijn vriendenkring/familie kunnen dat bevestigen. (niet dat je daar iets aan hebt) maar goed, ik heb meerdere malen kunnen zien dat er een flink verschil is in snelheid als je het geheugen verdubbeld van 1 naar 2GB

Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle suggesties.
Ik had nog een vraagje: ondersteunt mijn moederbord dual channel (i.v.m. 2 x 1 GB geheugen), dat kan ik namelijk nergens lezen.

Nog een ding ik zou gewoon het kingston geheugen nemen corsair is zeker niet beter als kingston dus ik raad aan deze aan te schaffen http://www.azerty.nl/8-741-4747/kingston-valueram-geheugen-.html :thumb:

Groetjes,

Meer40

dat is waar ja, ik zou ook het kingston geheugen nemen, ik gaf hem alleen dat corsair geheugen als optie omdat hij daar zelf over begon. het prijsverschil is erg klein, dus dat maakt niet uit. maar ik zou gewoon kingston nemen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan