Hoeveel GB geheugenkaart heb ik nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Randy_50Cent

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2005
Hallo,

Ik wil bij Pixmania deze digitale camera kopen:
http://www.pixmania.nl/nl/nl/528023/art/sony/cyber-shot-dsc-w55-zilver.html
En dan ga ik natuurlijk ook een geheugenkaartje erbij kopen, Maar ik wil er ook mee gaan filmen. Zo'n 1 uur lang. Dus zat ik aan 2GB geheugenkaart te denken. Alleen ik weet niet echt precies hoeveel GB geheugenkaart ik nodig heb om ruim 1 uur te kunnen filmen.. op die digitale camera. ( P.S. Ik weet dat filmen op een digitale camera niet het aller beste is maar toch doe ik het!)

Hallo,

Ik wil bij Pixmania deze digitale camera kopen:
http://www.pixmania.nl/nl/nl/528023/art/sony/cyber-shot-dsc-w55-zilver.html
En dan ga ik natuurlijk ook een geheugenkaartje erbij kopen, Maar ik wil er ook mee gaan filmen. Zo'n 1 uur lang. Dus zat ik aan 2GB geheugenkaart te denken. Alleen ik weet niet echt precies hoeveel GB geheugenkaart ik nodig heb om ruim 1 uur te kunnen filmen.. op die digitale camera. ( P.S. Ik weet dat filmen op een digitale camera niet het aller beste is maar toch doe ik het!)

Weet niemand het?

Het licht er maar net aan op welke wijze je de foto's neemt. Ik heb een 10 pixel camera met 4GB mem stick en daar heb ik echt voldoende aan indien ik niet in RAW formaat fotografeer. In jou geval zou ik voor 2GB gaan. Of kijk op marktplaats voor een 2e handsje.

Het licht er maar net aan op welke wijze je de foto's neemt. Ik heb een 10 pixel camera met 4GB mem stick en daar heb ik echt voldoende aan indien ik niet in RAW formaat fotografeer. In jou geval zou ik voor 2GB gaan. Of kijk op marktplaats voor een 2e handsje.

Oke, Maar ik wil er ook mee filmen, Gewoon in normale kwaliteit. Hoelang kan ik dan filmen denk je met 2GB?

De video resolutie is 640 x 480 voor 30 fps. Dat is niet bijster veel, tenminste als je verwacht daar goede kwaliteit filmpjes mee te maken.

Ik weet niet hoeveel 30 frames aan opslagcapaciteit in beslag zal nemen. Ik kan je dan ook niet zeggen hoeveel minuten je dan kan opnemen en / of hoe de kwaliteit van de film zal zijn.

Als ik even verder kijk op pixmania dan vindt ik dit toestel net iets beter. 10 mp meer mogelijkheden, meerdere geheugenkaarten die het toestel aan kan. En voor het filmen is de resolutie ook beter 848 x 480 at 25 fps.

Maar goed ik weet je budget niet en het is toch persoonlije smaak.

Meneer 50 cent, ik wil niet vervelend doen, maar even bij SONY Nederland op de site zoeken levert dit op:
Memory stick duo 2GB kwaliteit beelden 640fijn 0,25,10 (uren, minuten,secondes)
memory stick duo 2GB kwaliteit 640 standaard 1,31,00

Memory stick duo 4GB het dubbele uiteraard, en 8GB doet in 640 fijn 1,40,20, en in 640standaard 6,01,10.

Doe er je voordeel mee.
Wil je het nalezen:

http://support.sony-europe.com/manuals/manuals.aspx?site=odw_nl_NL#m=DSC-W55

succes!

Meneer 50 cent, ik wil niet vervelend doen, maar even bij SONY Nederland op de site zoeken levert dit op:
Memory stick duo 2GB kwaliteit beelden 640fijn 0,25,10 (uren, minuten,secondes)
memory stick duo 2GB kwaliteit 640 standaard 1,31,00

Memory stick duo 4GB het dubbele uiteraard, en 8GB doet in 640 fijn 1,40,20, en in 640standaard 6,01,10.

Doe er je voordeel mee.
Wil je het nalezen:

http://support.sony-europe.com/manuals/manuals.aspx?site=odw_nl_NL#m=DSC-W55

succes!

Oke, en wat willen al die tekentjes zeggen? trouwens, Ik heb net een Sony Memory Stick Duo Pro 4GB gekocht. Dus Boekenwurm, Kun jij mij vertellen hoelang ik daar op kan filmen want al dat 1,40,20 640 standaart daar snap ik niet heel veel van! dus kan je me het eenvoudig vertellen hoelang ik met 4GB kan filmen op die digitale camera?

:evil:
Als daar staat uren.minuten.secondes, lijkt me dat toch vrij duidelijk:
4GB geeft in fijn: 0uren 50minuten en 20 secondes,
in standaard (met D op het eind)3uren 2 minuten en 0 secondes.
Je had toch beter je best moeten doen op school, maar omdat ik de beroerdste niet ben heb ik het even voor je uitgerekend.
Wat ik je alleen niet kan vertellen, omdat ik niet zo'n apparaat heb, is het verschil in kwaliteit tussen "fijn" en "standaard". EN ik las ook dat ie alleen mono geluid geeft.

Film ze.

in dat geval zou ik zeker kijken naar een memory kaart van 4GB, dit omdat het een klein bedrag is, maar krijg wel gelijk het dubbele aantal geheugen. dan liever iets meer betalen en zeker weten dat het genoeg is, dan een dag langer dan een uur filmen, en dus tekort komen door gebrek aan geheugen.

vaak is het zo dat een kaart van 2GB 30 euro is (dit is maar een gissing), terwijl de upgrade naar 4GB maar 40 euro kost ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan