Hoeveel gb kan ik maximaal aan RAM in mijn notebook stoppen? (Acer Aspire 9410)

Status
Niet open voor verdere reacties.

marky01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 nov 2008
Hallo,

Ik heb een notebook van Acer, namelijk de 'Acer Aspire 9410'. Op dit moment zitten er twee DDR2 chips van 1gb in. Totaal 2gb dus. Ik ben van plan binnenkort 2x 2gb te kopen aan DDR2, maar mijn vraag is dus: kan dit zomaar? Ik hoorde ergens dat er in notebooks vaak een max aan zit...

Ik heb geen idee welke info men nodig heeft om deze vraag te kunnen beantwoorden, dus ik wacht wel gewoon even af. Als ik bijvoorbeeld moet posten wat voor soort processor ik in de notebook heb zitten dan zal ik dat zo snel mogelijk doen. Laat het maar weten.

Mvg,
Mark :)

*Instant update: nog even iets wat misschien belangrijk kan zijn: ik heb 2 geheugenslots (die zijn dus op dit moment beide in gebruik door die 2x 1gb, maar ben ik van plan beide te vervangen door 2x 2gb)

Laatst bewerkt:
Inmiddels heb ik er 2x 2gb in zitten. Helaas werkt de volle 4gb die je hierdoor zou moeten krijgen niet... De laptop geeft aan dat er maar 3gb in zit :(:(:( Het kon dus blijkbaar niet??

Hoi,

Windows vista kan niet meer lezen dan 3 GB, ook al zit er 4 in. Je bent niet de enige die hier tegenaan loopt..

Je moet dus Vista 64 bit hebben om volledig gebruik te kunnen maken van je 4GB, als je nu Vista 32 bits hebt, wordt er inderdaad maar een 3GB in Windows herkent.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan