Hoeveel geheugen voor de toekomst?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeffrey87

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2005
Hallo allemaal,

Ik heb pas geleden een nieuwe computer gekocht, en nu zit hier 512 MB RAM in. Ik zou graag willen weten ofdat het verstandig is om er 2 GB in te zetten, vanwege het feit dat er momenteel veel geruchten rond gaan die zeggen dat Windows Vista nogal veel geheugen nodig gaat hebben.

Ik wil nu graag een upgrade voor mijn geheugen doen, maar als jullie zeggen dat 1 GB wel genoeg zal zijn voor de toekomst, dan zal ik uiteraard geen 2 GB gaan kopen, aangezien dit een aardig verschil kwa prijs is.

Jeffrey

Wat betreft de rest van mijn PC. Daar maak ik me niet druk om hoor.

- AMD Athlon 64 3200+
- Hitachi 160 GB SATA-II schijf
- ATi Radeon X550 256 MB

No worries about that ;)

Daar draai je inderdaad Windows Vista wel mee. Ik denk dat je zelf voor jezelf moet afwegen of je wil uitbreiden naar 1 gb of 2 gb. Want wat ga je op je pc doen, als je een beetje internet, surft en af en toe en spelletje speelt dan zou ik niet naar 2 gb uitbreiden. Als je toch een redelijk fanatieke gamer ben, je aan videobewerking doet. Dan zou ik wel gaan uitbreiden naar 2 gb. Want in de toekomst zullen zulke programma's steeds meer geheugen vreten, en kan je dan weer gaan uitbreiden. Het voordeel van ram is dat het niet zoveel kost en je vaak toch wel zichtbaar verschil merkt.

Danger zei:
Daar draai je inderdaad Windows Vista wel mee. Ik denk dat je zelf voor jezelf moet afwegen of je wil uitbreiden naar 1 gb of 2 gb. Want wat ga je op je pc doen, als je een beetje internet, surft en af en toe en spelletje speelt dan zou ik niet naar 2 gb uitbreiden. Als je toch een redelijk fanatieke gamer ben, je aan videobewerking doet. Dan zou ik wel gaan uitbreiden naar 2 gb. Want in de toekomst zullen zulke programma's steeds meer geheugen vreten, en kan je dan weer gaan uitbreiden. Het voordeel van ram is dat het niet zoveel kost en je vaak toch wel zichtbaar verschil merkt.

Dan zou ik zelfs nog even wachten met die gig erbij. Prijzen die omlaag gaan etc..

In het begin zal het voldoende zijn. De zwaarste games die ik nu ken vereisen 512, bevelen aan 1 GB. Voordat 1 GB een minimum is zijn we al weer een tijdje verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan