hoeveel geheugen zal ik gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wesley Brand

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2008
Hoi!

Ik heb bij azerty.nl geheugen besteld omdat ik daar ook meteen een "goedkope" processor kon kopen. Als het goed is moet ik morgen mijn bestelling binnenkrijgen. Wat ik weet over geheugen is dat je met meer geheugen je applicaties sneller kunt openen en dat je computer gewoon sneller is qua opstarten enz.

Ik heb besteld:
Code:
Kingston ValueRAM - Geheugen - 2 GB ( 2 x 1 GB ) - DIMM 240-pins - DDR2 - 667 MHz / PC2-5300 - CL5 - 1.8 V -

Momenteel gebruik ik:
Code:
OCZ  - Geheugen - 1 GB ( 2 x 512 MB ) - DDR2-SDRAM PC2-4300 (266 MHz)  -  [DDR2-533]

Ik wil video's gaan maken van hoge kwaliteit. Tot nu toe heb ik altijd zo'n 3-4 uur moeten wachten tot mijn video helemaal klaar was met 'renderen'. Ik vroeg me af of ik mijn 1gb bij mijn 2gb moet zetten zodat het 3gb wordt, of dat ik gewoon die 2gb moet gebruiken.

dus, kort gezegd:

-2gb @ 667MHz
-3gb @ 553MHz

wat is beter?

Laatst bewerkt:
Video's renderen vraagt veel meer van je cpu dan van je geheugen, een sneller cpu zal dus meer uithalen dan meer geheugen.

Zet je snel geheugen in combinatie met trager geheugen samen zal het sneller geheugen terug geclockt worden, maw het zal even snel draaien als de tragere module.

Laatst bewerkt:
Video's renderen vraagt veel meer van je cpu dan van je geheugen, een sneller cpu zal dus meer uithalen dan meer geheugen.

Zet je snel geheugen in combinatie met trager geheugen samen zal het sneller geheugen terug geclockt worden, maw het zal even snel draaien als de tragere module.

Okee, ik ga binnenkort van een amd 3500+ 2.2ghz naar een 6000+ 3.0ghz.
Maar conclusie? 2gb geheugen of 3gb dat trager is?

EDIT: Bedoel het niet rottig ofzo (conclusie), maar snap nog steeds niet wat ik nu zal doen met mijn 1gb geheugen die er nu inzit. Erin laten zitten of niet?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Ligt aan je OS.

Voor XP zou ik de 2 Gig nemen, voor Vista de 3 Gig.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Ligt aan je OS.

Voor XP zou ik de 2 Gig nemen, voor Vista de 3 Gig.

Greetz,

Harry.

Okee bedankt !
Ik gebruik Windows xp sp3 dus ik neem dan de 2 Gig, maar bewaar dan die 1GB in verband met overstapmogelijkheden. :thumb:
En jij ook bedankt Road Dogz :)

Laatst bewerkt:
Als je alleen het "snelle" geheugen zou plaatsen dan zou dat (zonder verdere aanpassingen) precies even snel werken als het "trage" wat er al in zat. Geheugen gaat niet vanzelf sneller werken door er een snellere variant in te steken, het is de bussnelheid die in de BIOS ingesteld is die je snelheid bepaalt. Je kan ze dus gerust gezamelijk gebruiken zolang ze geen conflict samen geven. Meer RAM is altijd beter.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan