hoeveel geheugen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

fransina

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2006
Hallo allemaal,
Ik zou graag willen weten hoeveel geheugen een computer gemiddeld nodig heeft. Ik begrijp dat dat van duizend factoren afhangt, maar ik heb zelf helemaal geen idee.
Mijn computer is vaak erg langzaam. Ik heb em pas een jaar. (een Acer)

Als ik bij taakbeheer kijk, is er;
fysiek geheugen 3070
beschikbaar 60

kernel geheugen
totaal 256
in wisselbestand 171
niet in wisselbestand 84

54% CPU gebruik

geheugen=1,80 G.B

Ik heb op deze site heel lang geleden gehoord dat je bij taakbeheer moest kijken.
Kan iemand me zeggen of ik meer geheugen nodig heb om de programma's te draaien?

bij voorbaat dank,
groetjes, Fransina :)

Zoals bovenstaande al zegt gebruik dat programma maar om te kijken hoeveel je precies hebt.

Als ik jou was zou ik toch minimaal wel 1 GB geheugen hebben.
En het liefst wel 2 of meer GB.

Als je pc maar één jaar oud is, zou ik me daar niet zo'n zorgen over maken, waarschijnlijk zit er dan wel voldoende in.

Waarom allemaal zo ingewikkeld?
TS geeft zelf het antwoord in de startpost:
Als ik bij taakbeheer kijk, is er;
fysiek geheugen 3070
beschikbaar 60

3gb intern geheugen dus!!!!

Hallo allemaal, :D
Dank jullie wel voor de antwoorden.
Probleeempjes, ik heb het programma gedownload, en het ziet er ontzettend vernuftig uit. Maar ik kan helaas helemaal niet interpreteren wat ik zie. Op de computer doe ik echt voor spek en bonen mee. Maar ik laat het toch staan, je weet nooit waar het goed voor is.
Ik begrijp van rickrottweiler dat een of twee gb genoeg moet zijn en van van mrmusic dat ik er 3 heb.
Dat is dan in elk geval niet de oorzaak van de honderd kleine (voor mij) onsamenhangende probleempjes die mijn computer heeft, waaronder dus steeds trager worden.
Virussen zijn het niet denk ik, want ik doe regelmatig allerlei soorten scans.
Het arme ding moet naar de computerdokter, er zit niks anders op.
:o
Maar in elk geval heel erg bedankt voor jullie antwoorden:thumb::thumb:
groetjes Fransina

Hallo allemaal,

Ik heb de computer ondertussen laten repareren, en het bleek dat het inderdaad niet met geheugen te maken had, maar dat Windows instabiel was. Die is opnieuw geinstalleerd en nu maar hopen dat de problemen nu voor een goede tijd verholpen zijn.
Het is alweer een tijdje geleden dat ik de vraag heb gesteld, maar ik wilde toch nog even laten weten hoe het afgelopen was.
Nogmaals dank voor alle hulp,
groetjes, Fransina :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan