Hoeveel hosting nodig?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nikkie1985

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2014
Hoi allemaal,

Ik wil drie websites op één hostingpakket hosten bij Versio.
Twee websites zijn alleen informatieve met normale gegevens (niet veel plaatjes etc) en op één website komen producten die verkocht gaan worden. Ik weet nog niet of ik ze er digitaal aanhang of niet. Het gaat om 250 producten van ongeveer 0.6mb. Alles maak ik in wordpress in eerste instantie.

Heeft iemand enig idee hoeveel hostingruimte ik in moet kopen?
Zou bijvoorbeeld dit voldoende zijn?
7500 mb schrijfruimte
100 gb dataverkeer per maand

Er zijn ook pakketten met onbeperkt dataverkeer maar dat lijkt mij nu ook weer niet nodig.

Ik neem aan dat het pure hostingruimte is? Let even op dat als je dit soort dingen post dat je hoofdletters op de juiste manier gebruikt mb en gb bestaan niet en kunnen erg verwarrend werken

Normale statische content (wanneer goed gemanaged) is zo'n 10-40MB content en 1-3MB per view. Natuurlijk afhankelijk van wat en hoeveel en waar, maar qua hosting kun je de statische content dus eigenlijk buiten beschouwing laten. Met 3MB per view en 100GB heb je dus 30.000 statische webviews per maand.

Je product pagina is een ander verhaal. met een potentieel verbruik van 5-10MB per view kun je dus, als een klant een beetje door de mogelijkheden browsed, op 30MB per bezoeker uitkomen. Je hebt dan bandbreedte voor 3000 klanten - statische content (~500 klanten) = ~2500 klanten/m. Als dat voldoende is voor wat je wel doen kan je toe met dit hostingpakket. Caching / opzet van de website / slimme sortering / thumbnails / etc kunnen dit alles nogal beïnvloeden dus er is geen harde regel en kan zelfs verschillen per hoster afhankelijk hoe data wordt aangeslagen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan