Hoeveel hosting ruimte nodig voor een joomla site?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kaspar55

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2013
Hallo,

Ik wil graag een site maken met joomla alleen ik weet echt niet hoe groot het webhosting pakket moet zijn wat ik daarvoor kies. Ik had een pakker gezien met: 1500 MB ******ruimte en 20 GB data verkeer.

De site die ik wil maken krijg ongeveer 12 pagina's (met wijnig tot redelijk veel content). Ook komen er in de loop van de tijd nog nieuwsberichten op mijn site.. Ik vroeg me af of 1500 MB genoeg is?

Alvast bedankt,
Kaspar

ik raad je aan om zelf een server thuis te hosten maar dan heb je snel internet (upload) en een pc die altijd aan staat nodig. dan bepaal je alles zelf en kun je alles precies zo maken als je wil

Ik adviseer dat juist niet. Je eigen pc moet dag en nacht aanstaan; mocht je niet thuis zijn en er gebeurd wat is ook gelijk je site uit de lucht.
Als je niet helemaal weet hoe het werkt, dan heb je meer problemen bij elkaar dan dat je voor weinig ruimte huurt bij een hosting.

Het ligt er aan wat je allemaal wilt. Ik lees veel, 12 pagina's , dan nieuwsberichten, zijn at grote of kleine berichtjes. Hoeveel kijkers/lezers denk je te halen?

Ik zelf heb bij een hosting de goedkoopste genomen omdat het een website is met veel handleidingen.
Disk Space (MB) 95.5 1500
Bandwidth (GB) 0.1644 19.531

dit bovenstaande heb ik dus, op deze website: http://steunpunt-almere.nl/

Dus je ziet dat er best wel veel kan. Maar ik heb ook een website die dat niet haalt, aangezien er heel veel foto's op staan met heel veel verhalen. Dus ja,
Je kan altijd kijken of het werkt, en anders verhoog je je abonnement. Het hoeft bij een hosting niet duur te zijn, ik zit bij eentje waar de laagste 0,50 per maand is en de hoogste iets van 4 euro per maand. (en nog hoger maar dan val je expertpakketten en dat is vaak niet nodig.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Bedankt voor je antwoord, mijn website thuis hosten vind ik inderdaad geen optie... de nieuwsberichten die op mijn site komen zijn kort en op de pagina's staat redelijk veel tekst maar niet veel foto's... maar ik denk dat ik weet wat ik kies ik neem bij versio hosting het pakket van 0,50 dan kan ik nog altijd upgraden naar een groter pakker als dat nodig is. Nogmaals bedankt voor je nuttige antwoord

-kaspar

Laatst bewerkt door een moderator:
Graag gedaan. Ik heb die dus ook voor mijn website!
Nu hoef ik geen groter pakket voor deze website, maar heb al mijn andere websites daar ook (en die ik voor andere gemaakt heb) en dat bevalt prima.
Ik heb voor hun wel een grote pakket maar dan nog is het nog best te doen.

Succes ermee!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan