Hoeveel is mijn website waard?

Status
Niet open voor verdere reacties.

funkyid

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2009
Beste lezer,

Zelf heb ik een website maar niet veel verstand van de waarde.
Ik krijg vaak e-mails met de vraag of ik mijn website niet wil verkopen en ben uiteraard altijd gestresseerd in wat men wil bieden.

Het valt mij op dat de bedragen die geboden worden nogal variëren en het probleem is dus dat ik niet weet hoeveel mijn website waard is.
Ik heb gekeken via de website http://checkwebsiteworth.nl maar vraag mij af of deze waarde berekening ook daadwerkelijk de echte waarde is?

Ik zou dus graag willen weten wat ik nodig heb en hoe ik de waarde van mijn website zelf kan berekenen
zodat ik weet wanneer iemand genoeg bied ik deze misschien van de hand kan doen zonder dat ik daarbij veel geld misloop.

Alvast bedankt!

Het valt mij op dat de bedragen die geboden worden nogal variëren en het probleem is dus dat ik niet weet hoeveel mijn website waard is.
Ik heb gekeken via de website http://checkwebsiteworth.nl maar vraag mij af of deze waarde berekening ook daadwerkelijk de echte waarde is?
Ik betwijfel heel sterk of de waardes van die site kloppen, ze lijken me wat aan de hoge kant, voor de kleinere sites althans. Ik denk dat je de waarde nog het beste zelf kunt inschatten. Jij weet als enige hoeveel je ermee verdient per maand en hoeveel tijd/geld je erin hebt gestoken.

De website waar het omgaat is niet van toepassing denk ik aangezien je geen inzicht hebt op de statistieken, maar mijn vraag is algemener bedoeld en niet alleen gericht op die website.

Ik wil dus graag weten wat voor factoren er meespelen bij het berekenen van de waarde van je website, moet ik de inkomsten x 6maanden doen of komt er nog meer bij kijken?

Prijzen zijn heel erg aan de hoge kant..

Mijn 2 website (staat momenteel helemaal niets op) zijn allebij ongveveer € 850,-(ik wou dat iemand zo'n bod deed!) waard.. sure...en volgens de site heb ik ruim 400 pageviews per dag op beide sites... sure...

Een vriend mij heeft een eigen webhosting zaakje en zijn website is 'maar' € 82,- euro waard..

Vaak gaat het niet om de site(het design) maar op het domeinnaam. Kijk als je een domein naam hebt als wk2010.com dan kan dat veel opleveren natuurlijk maar een domein als hoiikbenjanklaassen.nl zal niet veel opleveren...

Prijzen zijn heel erg aan de hoge kant..

Mijn 2 website (staat momenteel helemaal niets op) zijn allebij ongveveer € 850,-(ik wou dat iemand zo'n bod deed!) waard.. sure...en volgens de site heb ik ruim 400 pageviews per dag op beide sites... sure...

Een vriend mij heeft een eigen webhosting zaakje en zijn website is 'maar' € 82,- euro waard..

Vaak gaat het niet om de site(het design) maar op het domeinnaam. Kijk als je een domein naam hebt als wk2010.com dan kan dat veel opleveren natuurlijk maar een domein als hoiikbenjanklaassen.nl zal niet veel opleveren...
Advertentie-inkomsten worden ook overschat met een factor 100, tenzij ik iets heel erg verkeerd doe.

En als de stichting Helpmij nog eens in geldnood zit verkopen ze gewoon de site :)

Website statistieken Helpmij.nl Dagelijkse Ad-inkomsten € 265,76
Website waarde € 98.010,00
Dagelijkse pageviews 49214
Alexa traffic rank -
Alexa traffic rank 262
Google pagerank 4/10
Linkende websites 342
Domein geregistreerd op 26-Jul-1999
Laatste waarde update 17-03-2010 13:00:38

Jah inderdaad... die advertentie inkomsten kloppen al helamaal niet bij mij.. k heb er geen inkomsten op en toch staat er ruim 2,- per dag... (beide sites...)

@Ellasar: je kunt er bijna een flatje van kopen als de site voor dat geld verkocht wordt!:rolleyes:

Topics van 2010 zijn niet actueel meer en mogen met rust gelaten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan