Hoeveel koelers nodig in systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

andyr74

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
In een systeem met het volgende:
- Pentium D 3GHz
- op asus P5LD2 moederboard
- Geoforce 6600GT of 6800...
- SATA hard disk + IDE harddisk
- DVDRW, DVD
- ...

Hoeveel casefans zijn er hier nodig? (naast de koelers van de processor, grafische kaart en voeding)
Zijn 2 koelers voldoende (120 mm of 80 mm?)?

Hoe hoog is de temperatuur op het moment?

Als het goed is zou er geen extra koeling nodig te hoeven zijn.

Geplaatst door killermenace
Hoe hoog is de temperatuur op het moment?

Als het goed is zou er geen extra koeling nodig te hoeven zijn.

Vergeten te vermelden dat het hier gaat om een systeem dat ik nog aan het samenstellen ben. Ik ben dus nog alle onderdelen aan het zoeken.

Als je zorgd voor een goede lucht door stroming zal het niet nodig zijn om extra koelers te plaatsen, wordt de temperatuur toch te hoog dan kun je ze altijd bij plaatsen.

Bepaalde sites (of online shops, ben de link nu kwijt) geven als advies dat je vanaf een pentium D of hoge pentium 4 (boven de 3 GHz) op zijn minst 2 extra casefans moet hebben. Een 120 achteraan en een 80 of 120 vooraan. En dit onafhankelijk van welke kast je neemt.

120mm hoeft niet 2x 80mm zou voldoende moeten zijn. De meeste kasten hebben ook geen ruimte om 120mm Casefan's te plaatsen.

Zolang je niet gaat overclocken zijn 2 koelers zeker voldoende(zo'n ultrasysteem is het niet)

Extra koeling is nooit verkeerd, maar het ligt er ook aan hoe de lucht doorstroming van je kast is als die niet optimaal is kun je beter een kastkoeler bij plaatsen.

LEESVOER

Voor mij nieuwe PC heb ik uiteraard een offerte gevraagd bij verschillende winkeliers. Ik heb gisteren nog een offerte gekregen van een winkelier en hij voorzag 4 extra casefans naast de koeler van de processor en de grafische kaart.

Ik heb goede ervaring met Rob Kiens deze Pc verkoper is zeer betrouwbaar en geeft goede advies en prima service.
Je kunt ze geheel naar eigen inzicht samen stellen als je daar behoefte aan hebt.
Heb er al meerdere systemen gekocht draaien allemaal als een zonnetje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan