hoeveel kost computeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo


hihihihihi.....1 April is nochtans niet in de buurt .....

Peter
 
Geplaatst door PC-fre@k
Zo even een hele tijd later...

heb ik eindelijk iets gebouwd om het te meten...

BLIJFT DE METER OP NUL STAAN!!
doe ik wat fout..?

Ehhh... 10ADC betekent : 10 Ampere DC (dc = gelijkstroom)
220 V is wisselstroom. Dit kan je meter dus niet aan. Je zult een wisselstroom meter moeten nemen.

Nico
 
jah, dat is erg logisch...
had ik even over het hoofd gezien :D

Bedankt, zal ik toch even moeten kijken naar een KWH meter....

Weet iemand een winkel, of site die dat verkoopt?
 
http://www.conrad.nl

Als je op Meettechniek klikt staat daar een
ENERGIEKOSTENMEETAPP. EKM 265
Artikelnr.: 125318 - 89
25,00 EUR

Eenvoudig tussen de stekkerdoos en de verbruiker aansluiten en u heeft het antwoord op de stroomrekening van het energiebedrijf. DeEKM 265 geeft de volgende informatie weer: het actuele stroomverbruik in W, de kosten per uur, de werking in kWh en de inschakel- en registratieduur van de verbruiker. De uitgekiende elektronica komt zelfs de meest verborgen stroomvreters op het spoor, zoals TV-,video- of satellietapparaten die op stand-by staan.
1. Vermogensmeting: In deze bedrijfsmodus geeft het apparaat het actuele werkvermogen van de aangesloten verbruikers weer. Er kunnen twee stroomtarieven geprogrammeerd worden. Gebaseerd op deze tarieven berekent het apparaat de kosten van de verbruiker per uur.
2. Meetmodus: In deze modus wordt de vermogensopname opgeteld, wat betekent, dat bij een normale EVU-verbruiksteller Wh of kWh wordt weergegeven. Gelijktijdig wordt de duur van de meting alsmede de inschakeltijd van de aangesloten verbruiker bijgehouden. Zonder deze meting te beïnvloeden, kunnen tijdens, maar ook na de metingde waarden voor de actuele vermogensopname, min. en max. vermogen, alsmede de opgelopen kosten worden weergegeven. Alle gegevens worden in een EEPROM opgeslagen, zodat er geen batterij nodig is om de gegevens bij stroomuitval te behouden.
Technische spec.: Verm.-bereik 1,5 tot 2650 W · Resolutie 0,1 W · Nauwkeurigheid < 1% ± 3 digits · Verbruiksmeting 1 Wh tot 9999 kWh · Metingsduur max. 400 dagen · Voedingsspanning 230 V ± 10% · Eigenvermogensopname ca. 1 W · Frequentie 50 Hz. Met Nederlandstalige gebruiksaanwijzing. Voor alle verbruik apparatuur van 1,5 tot 2650 W
Bedrijfsurentellen tot 400 dagen
Weergave van de kosten/h


Nico
 
Dit artikel kunt u momenteel niet online bestellen.

.... uitverkocht.... :confused:

Weet iemand nog een site...
het lijkt me wel lachen om overal echt van de te kunnen zien wat het verbuikt. Misschein schrik ik me wel rot! :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan