hoeveel mb voor online gaming

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rickei

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2008
Beste,

Ik ben net verhuist en moet nu zelf internet gaan fixen (eerst studenthuis waar het lekker all in was). Ik wil graag online gamen CoD4, counterstrike etc. maar ik kan nu grofweg uit 3 snelheden kiezen 1, 4 of 20 mb. Nu is 20, lijkt mij, het best maar is ook het duurst. Mijn vraag is nu simpel is 1 of 4 mb ook genoeg om dergelijke spellen online te spelen??

bvd voor het antwoord!

groet,
rick

Ik zou toch echt voor de 20Mbit gaan, want je moet nog maar afwachten hoe de snelheid na installatie in werkelijkheid is

Is dat echt zo?
Mijn @home abbo is 4000 KB en die haal ik echt dagelijks en online gamen is nog nooit een probleem geweest.

Van juist die 20 MB abonnementen hoor je vaak dat dat zelden gehaald wordt.
Er wordt ook geadverteerd met "tot 20 MB".

Natuurlijk ben je sneller dan mijn 4000 KB abbo, maar of je voor dat geld ook de volle 20 haalt die er beloofd wordt?

Laatst bewerkt:
dat hoor ik dus ook wel eens maar jij kunt dus de genoemde spellen online spelen met je 4 mb??wat is ping dan ongeveer?

Ping waarde warieert natuurlijk per server, ook al heb je een 20 MB verbinding, maar is vaak ergens tussen de 30 en 100 en daarmee valt goed te spelen.
(de door jou genoemde spellen kan ik niet bevestigen, wel BattleField 1942)

Nou vraag ik me af of 20 MB per definitie een lagere ( -betere) ping geeft dan een 4 Mb abonnement.
Ping waarde zegt toch voornamelijk wat over de responsetijd, niet over de datadoorvoer?

ik ben niet echt een internetgenie dus durf daar niet eens antwoord op te geven. Maar krt gezegd 4 mb does the trick aswell?! scheelt me namelijk toch wat euro's per maand

Voor mij dus wel, maar ik ben ook wel benieuwd hoe anderen daar over denken.
Maar als voor jou 4 Mb voldoet dan zou het zonde van je geld zijn om voor 20 te betalen.

Het ligt natuurlijk ook een beetje aan de situatie, heb je die 4 Mbit helemaal voor jezelf dan zou het weleens voldoende kunnen zijn. Moet je echter nog delen met anderen dan is het niet voldoende. Ook als je wilt gamen en downloaden tegelijk dan is die 4Mbit niet voldoende.

Ik vraag me overigens het volgende af, stel dat;
Je medegamers allemaal een 20Mb verbinding hebben. Dan gaat bij hen de up- en download sneller, dus het kan zijn dat zij de data eerder binnenkrijgen dan jij wat natuurlijk nadelig kan zijn.

Ik ga in ieder geval met mrmusic mee en zou ook voor die 20Mb kiezen:)

Groeten,
René

Juist daarom vraag ik me af of de Ping direct gerelateerd kan worden aan bandbreedte.
Als je geen enkel risico wil nemen dan moet je gewoon voor de 20 kiezen ja...

Ik speel al jaren met een snelheid van 1.5Mb, nooit problemen gehad.

De huidige server waarin ik speel ( zowel NL als UK ) hen ik een ping tussen de 30 en 50ms, met Cod4

Met Counter strike: source is deze net iets lager.

ik heb het internet voor mezelf, kick mijn vriedin wel van internet als ik wil gamen :p

Ik denk dat ik toch maar voor de 20 mb ga to be sure. Mijn oog is gevallen op telfort iemand daar klachten over??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan